„Poteci” cu obstacole pentru biciclisti de 1,25 milioane euro

    Pistele pentru biciclisti din Capitala nu au latimea europeana de 1,5 m, au viraje in unghi drept si sunt „jalonate” cu parcari, mese de restaurant si jardiniere cu floripiste biciclete

    Primaria Capitalei a decis sa introduca in Bucuresti, din acest an, piste speciale pentru biciclisti si roleri. Municipalitatea a stabilit deja un traseu de aproape 40 km, care include si punctele de interes turistic ale orasului, si a predat proiectul Administratiei Strazilor, pentru licitatii. Trei firme, Marcatin SA, Marcaplast SA si Vesta Investment SRL, au castigat licitatiile pentru primul pachet, urmand sa vopseasca, sa semnalizeze pistele si sa monteze stalpisori pentru suma totala de 4,09 milioane lei (1,250 milioane euro).

    Traseul trece prin 21 de puncte de interes, pistele formand un circuit care va uni sudul cu centrul si nordul orasului, trecand pe artere importante: Piata Operei, Bd. M. Kogalniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Soseaua Iancului, Bd. Ferdinand, Bd. Carol I, Bd. Marasesti, Axa sud-nord, pana la Aeroportul Baneasa, Calea Dorobantilor, Bd. Dacia, Sos. Kiseleff, Piata Victoriei, Calea Victoriei, Splaiul Independentei si Splaiul Unirii, de la Piata Natiunile Unite pana la Podul Marasesti, Bd. Unirii, Bd. Decebal, Bd. Libertatii, Calea Calarasilor, Bd. Corneliu Coposu si Piata Unirii.

    Pistele pentru biciclisti, prevazute de codul rutier, sunt culoare speciale, create pe trotuare sau chiar pe carosabil, destinate circulatiei cu prioritate a biciclistilor si rolerilor. Acestia au prioritate atunci cand folosesc pistele marcate special. Dar, dincolo de faptul ca nici pietonii si nici soferii romani nu prea sunt obisnuiti cu prioritatea acordata biciclistilor, noile piste nu respecta nici reglementarile privind latimea de 1,5 metri, asa cum exista in capitalele civilizate, si nici razele de curbura impuse de viteza. Ba, ele chiar ajung sa formeze unghiuri drepte in unele zone, cum ar fi cele nou marcate pe Splaiul Independentei, la intersectiile cu podurile care traverseaza raul Dambovita.

    Va mai dura si pana cand soferii se vor obisnui cu semafoare si semnale asezate la nivelul privirii soferilor de autoturisme, atunci cand soseaua este traversata de o pista, pe care biciclistii au prioritate, conform noului cod rutier. In prezent, din lipsa de parcaje, soferii sunt nevoiti sa-si lase masinile pe trotuare, pe pistele de biciclisti. Ba, in fata unor centre comerciale, peste piste au aparut jardiniere cu flori sau mese si scaune provenind de la extinderea ilegala a teraselor. In plus, crengile unor copaci crescuti langa piste pot lua oricand gatul unor biciclisti lansati in viteza. Dar, in afara de piste, primarul Videanu vrea sa faca si parcuri de inchiriat biciclete.

    „In urma vizitei la Paris am preluat o idee si incercam sa amplasam parcuri de biciclete in oras. Parisul, in mobilierul urban, are acele parcuri de biciclete pe care le inchiriaza celor care doresc sa utilizeze aceasta varianta de transport. Eu cred ca centrele universitare din Bucuresti ar putea sa creeze premisa utilizarii acestor biciclete”, declara Videanu dupa plimbarile sale prin Europa. Primul traseu cu piste pentru bici-clisti a fost introdus de Primaria Capitalei in anul 2002 si facea legatura dintre Complexul studentesc Regie-Grozavesti si Universitate, dar acesta n-a functionat niciodata.

    Sursa: Gandul

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *