„Razboiul Sfant” contra schimbarilor climatice

Mullahii sustin ca distrugerea mediului inconjurator e sinonima cu sinuciderea, cel mai mare pacat pentru credinciosii musulmani.lideri spirituali musulmani

Islamul este o religie moderna care are raspunsuri pentru toate problemele, provocarile si intrebarile secolului 21, sustin mullahii si argumenteaza cu versete din Coran ca sa demonstreze ca islamul are raspunsuri inclusiv in ceea ce priveste schimbarile climatice.

Argumente coranice

Nasruddin Anshory tine, in Indonezia, seminarii despre datoria sfanta a musulmanului de a nu privi indiferent cum lumea se prabuseste sub temperaturi tot mai ridicate.

„Ca musulman ai datoria sfanta sa faci ceva in legatura cu asta”, spune Anshory, care a infiintat si o scoala speciala, numita Ilmu Giri, pentru educarea musulmanilor in chestiuni care tin de protectia mediului.

La cursuri vin nu numai musulmani de rand, ci si studenti la Teologie Islamica. De multe ori, argumentele activistilor musulmani pentru protectia mediului sunt economice si insotite de versete din Coran.

In zonele care sufera de pe urma temperaturilor tot mai ridicate sau din cauza poluarii, un argument invocat ca sa ii convinga pe musulmani sa faca ceva este ca, in Coran, sta scris clar ca este o datorie sfanta sa donezi o parte din avere celor saraci, iar daca nu ai de unde sa dai, inseamna ca nu ti-ai facut datoria.

Multi musulmani sunt saraci pentru ca zonele in care locuiesc sunt secetoase si neprielnice sau cursurile de apa si pamantul sunt poluate. Daca imbunatatesc conditiile de mediu, atunci ei au mai multe sanse la prosperitate, iar daca isi ofera mai multe sanse la prosperitate inseamna ca au facut eforturi sa indeplineasca cerinta coranica de a face opere caritabile.

In plus, si sanatatea este o datorie pentru musulmani. Musulmanul nu are voie sa isi faca rau, sa isi distruga trupul, iar cum poluarea poate provoca boli, e datoria lui sa evite acest lucru prin diminuarea sau chiar eliminarea poluarii.

Versete pentru protectia mediului

Exista chiar teologi care merg pana la a echivala distrugerea mediului cu sinuciderea, care este cel mai mare pacat pentru un musulman.

„Pe langa interpretarile teologilor si mullahilor, exista si directive clare in Coran pentru protejarea mediului”, spune Ahmad Suaedy, directorul Institutului teologic Wahid, directive ca „Nu aduce distrugeri pa mantului!”.

In Coran, viata umana este foarte pretuita. Faptul ca viata unui copac este considerata la fel de importanta ca aceea a unui om – „Nu ucide femei, batrani copii si copaci!” – spune multe despre cat de corecta din punct de vedere islamic este protectia mediului.

Specialistii in teologie islamica sustin ca preocuparea pentru mediu exista in spatiul islamic cu mult inainte de fervoarea moderna occidentala din ultimii ani.

„Cum islamul a aparut in desertul Arabiei, mereu a existat o preocupare pentru protejarea mediului inconjurator argumentata prin etica islamica, inca din vechime musulmanii au avut respect pentru mediul in care traiau, iar asta se vede in intreaga literatura culta sau populara musulmana”, sustine Saleem Ali, decanul Facultatii de Mediu din Vermont.

Optimism inaintea Conferintei de la Copenhaga

Secretarul general al ONU, Ban Ki-moon, s-a declarat optimist in legatura cu sansele incheierii unui acord privind limitarea schimbarilor climatice la Conferinta de la Copenhaga, programata in perioada 7-18 decembrie. El a facut aceasta declaratie intr-un interviu aparut ieri in presa daneza.

Sursa: Evenimentul Zilei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *