Proprietarii de paduri de pe Valea Milcovului au primit aprobare pentru a exploata peste 100.000 metri cubi de lemne

Drumul pe valea Ramnicului: Transportatorii de lemn stric?, statul repar?
Drumul pe valea Ramnicului: Transportatorii de lemn strica, statul repara
Drumul pe valea Ramnicului: Transportatorii de lemn strica, statul repara

Proprietarii de paduri de pe Valea Milcovului au primit aprobare pentru a exploata peste 100.000 metri cubi de lemne, iar localnicii se tem ca drumul reparat toamna trecuta va fi facut iar praf.“Exista intentia unora de a taia intr-un an cat in zece ani”, a declarat liberalul Nini Sapunaru, care a iesit deputat dupa repararea drumului.Daca masinile de peste 30 de tone mai circula pe drum, acesta va fi distrus intr-un an Prefectul Popescu recunoaste ca, in complicitate cu politia, transportatorii stau la capat de linie si anunta daca drumul este liber, dupa aceea “trec ca la razboi”

Exploatarea a peste 100.000 de metri cubi de lemne din padurile de pe Valea Milcovului pune pe jar autoritatile, care pana acum nu au reusit sa stavileasca transportul cu masini de peste 30 tone, care afecteaza carosabilul recent reabilitat pe DN2R. Prefectul si alti reprezentanti ai puterii locale au incercat sa-i convinga pe propietarii de paduri sa respecte limita de tonaj impusa de compania nationala de drumuri, care le afecteaza profitul. Pana acum nu s-a reusit stoparea fenomenului, in ciuda masurilor ferme anuntate. Prefectul judetului promite ca legea va fi respecta “fara rabat”. Firma care a asfaltat drumul inaintea de campania electorala din 2012 nu repara si gropile facute de masini, spre necazul localnicilor. Daca fenomenul nu va fi stopat, reparatiile vor fi platite din banii contribuabililor.

Autoritatile judetene nu au reusit sa opreasca pana acum masinile cu zeci de tone de lemne care circula pe Valea Ramnicului si face legatura intre comunele dintre Dumbraveni si Vintileasca. Daca pana acum circulatia nu a fost foarte intensa din cauza iernii, odata cu incalzirea vremii aceasta sa va intensifica. Daca transportatorii vor lucra cu masini mari sau cele sub 30 de tone ramane de vazut, pentru ca schimbarea mijloacelor de transport inseamna costuri suplimentare pentru ei. “ITRSV (Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic si Vanatoare) a dat autorizatie de exploatoare pentru 100.000 de metri cubi de lemn, deci avem o problema”, a declarat deputatul Nini Sapunaru, care reprezinta Colegiul 3 in Camera Deputatilor. Parlamentarul a afirmat ca restrictia de tonaj a fost aplicata si din cauza podurilor aflate intr-o stare precara si ca exista riscul ca acestea sa se prabuseasca atunci cand masinile cu lemne trec peste ele. Deputatul Nini Sapunaru i-a indemnat pe primari si pe cetateni sa anunte Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) atunci cand sesiseaza ca se depaseste limita de tonaj. Pana atunci, singura certitudine este ca transportatorii au oameni la Dumbraveni, care anunta telefonic cand este sau nu politie sau alte organe ale statului. Potrivit lui Nini Sapunaru, pana au fost aplicate 30 – 40 de amenzi celor au depasit limita de greutate.
Constructorul repara doar gropile “proprii”

Intrebarea care se pune este cine repara drumul spre Vintileasca daca se strica. “Avand in vedere ca s-a pus covor asfaltic, garantia lucrarii este de un an. Cand se incalzeste vremea, constructorul se apuca de lucru”, a anuntat Nini Sapunaru. Din pacate, aceasta garantie nu este valabila pentru ceea ce strica transportatorii, a anuntat prefectul Catalin Kanty Popescu. “Garantia este valabila pana in noiembrie 2013, cu conditia ca reparatiile sa se datoreze unor factori care tin de constructie, nu din cauza alunecarilor de teren sau a masinilor de mare tonaj. Jumatate din banii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale Moldova sunt pentru plata lucrarilor la acest drum”, a spus prefectul. Cantitatea de lemne aprobata pentru taiere este mai mare de 100.000 de metri cubi, iar autoritatile au avut o intalnire cu proprietarii de paduri pentru a-i convinge sa se incadreze in limita de 30 tone. Cel mai mare proprietar are 1.200 hectare de padure, dar sunt si proprietari cu suprafete mai mici care isi exploateaza singuri padurile. “Nu suntem de acord cu “ascunsa” de acolo, cu transportatorii care stau la capat de linie cu telefoanele si anunta daca drumul este liber si dupa aceea trec camionalele unul dupa altul ca la razboi”, a mai spus prefectul. Acesta a anuntat ca la Dumbraveni ar putea fi amplasata o camera de filmat, pentru a inregistra masinile cu lemne.
Intelegeri pentru a inchide ochii

Traficul de mare tonaj de pe Valea Ramnicului nu ar fi fost posibil fara ca unii dintre reprezentantii autoritatilor sa nu inchida ochii. “Exista niste intelegeri la nivel local, cu politistul. I-am anuntat ca nu vom face niciun rabat de la respectarea legii. Agentii economici trebuie sa inteleaga si sa-si reduca profitul. De aceea am prevazut si depozite intermediare. Ii inteleg ca sunt nervosi si ca au asteptat primavara ca sa faca niste bani, dar sa nu strice drumul”, a spus prefectul. In situatia in care autoritatile nu vor reusi sa stopeze circulatia masinilor de 70 – 80 de tone de pe Valea Ramnicului, drumul va ajunge in situatia dinainte de toamna trecuta in interval de un an. Soselele de pe Valea Ramnicului au fost reparate inaintea campaniei electorale de anul trecut ca urmare a demersurilor facute de deputatul Nini Sapunaru, care a candidat pentru un nou mandat in Colegiul 3 si avea nevoie de voturile locuitorilor din zona, dar si a celor de pe Valea Milcovului. Valoarea lucrarilor executate de firma Spedition UMB a omului de afaceri Dorinel Umbrarescu s-a ridicat la 17 milioane lei, suma care va fi decontata din bugetul pentru drumuri a acestui an. Covorul de asfalt dintre Dumbraveni si Vintileasca s-a turnat in mare graba, fara a se efectua consolidarea drumului. Ca umare, soseaua s-a surpat in aceasta primavara in cateva locuri din cauza alunecarilor de teren.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *