40% dintre angajatii Petrom au redirectionat, anul acesta, 2% din impozitul pe venit

  • 40% dintre angajatii Petrom au redirectionat, anul acesta, 2% din impozitul pe venit

    In perioada 11 – 20 aprilie Petrom a desfasurat o campanie pentru promovarea predeverii 2% din Codul Fiscal in randul angajatilor companiei din 15 localitati din tara;

  • Circa 40% dintre angajatii companiei sustin societatea civila din Romania prin redirectionarea a 2% din impozitul pe venit catre diverse cauze sustinute de organizatiile non-guvernamentale;
  • In urma campaniei, s-au adunat inca aproximativ 1500 de formulare venite de la angajati si care au fost depuse la administratiile financiare;
  • Principala problema cu care se confrunta ONG-urile din Romania este dezinteresul institutiilor de stat, arata un studiu comandat de Petrom;
  • In acelasi timp, angajatii companiei vor o mai mare transparenta din partea ONG-urilor in ce priveste utilizarea celor 2% din impozitul pe venit.

Bucuresti, 16 mai, 2011 In perioada 11 – 20 aprilie Petrom a desfasurat o campanie interna prin care si-a propus cresterea gradului de informare in randul angajatilor companiei cu privire la prevederea 2% din Codul Fiscal si facilitarea procesului de redirectionare. In numai 8 zile, aproximativ 1500 de angajati Petrom au depus formularele de redirectionare. Un studiu derulat la sfarsitul campaniei, a aratat ca angajatii companiei, in majoritate, au ales domeniul sanatatii.

Petrom City a gazduit pentru 3 zile (11-13 aprilie) peste 30 de organizatii non-guvernamentale active in domeniile sanatate, mediu, social si educatie. Angajatii au avut posibilitatea de a cunoaste direct proiectele organizatiilor si, astfel, au putut lua o decizie documentata cu privire la destinatia celor 2% din impozitul lor pe venit. In toata tara, in alte 14 puncte de lucru ale companiei angajatii Petrom au fost sprijiniti in completarea formularelor, care au fost apoi colectate si trimise catre administratiile financiare de catre organizatori.

Campania 2% a presupus si realizarea unui studiu despre nevoile sectorului non-guvernamental, dar si despre asteptarile angajatilor Petrom. Studiul a fost comandat de Petrom si relizat cu ajutorul Cult Market Research. Au fost intervievate 27 de Organizatii si Asociatii Neguvernamentale din domenii precum sanatate, mediu, educatie si servicii sociale

Astfel, pentru 29.6% dintre ONG-uri dezinteresul din partea institutiilor de stat este cea mai mare problema cu care se confrunta. De asemenea, lipsa resurselor financiare (25%) si intarzierile de plata in cadrul proiectelor europene (15%) ii impiedica pe activisti sa-si deruleze proiectele. 66.7% dintre ONG-uri au apreciat ca implicarea mass media a crescut semnificativ comparativ cu anul trecut, dar si numarul finantatorilor independenti s-a majorat, spun 48% dintre ONG-urile intervievate.

In privinta surselor de finantare pentru ONG-uri, raspunsurile sunt diferite: 14.8% considera ca peste 75% din buget vine de la fundatii sau organizatii similare, 22.2% considera ca intre aproximativ 50% din resursele financiare vin de la companiile private. In acelasi timp, 63% considera ca prin directionarea impozitului pe venit se acopera doar 5% din resursele financiare ale unui ONG.

Pentru 36% dintre ONG-uri, internetul si participarile la evenimente sunt principalele surse de informare cu privire la domeniul de activitate. Totodata, acestea au mai declarat ca unul dintre cele mai importante aspecte in promovarea organizatiei din care fac parte este colaborarea cu companiile care desfasoara actiuni de responsabilitate sociala.

Promovarea Anului European al Voluntariatului a avut impact si asupra activitatilor ONG-urilor din Romania. 48% dintre ONG-urile intervievate sunt de parere ca numarul voluntarilor este mai mare in acest an, comparativ cu anii precedenti.

In ceea ce priveste redirectionarea a 2% din impozitul pe venit, studiul extins de catre Petrom si in randul angajatilor sai arata ca se cere o mai mare transparenta din partea ONG-urilor in ceea ce priveste utilizarea celor 2% din impozitul pe venit. Se observa, de asemenea, ca femeile sunt mai dispuse, comparativ cu barbatii, sa isi directioneze cei 2% din impozitul pe venit, iar domeniul ales de majoritatea angajatilor Petrom este sanatatea.

„Am realizat acest studiu pentru a intelege mai bine atat nevoile ONG-urilor, cat si atitudinea angajatilor nostri privind redirectionarea a 2% din impozitul lor pe venit. Am aflat ca 24% dintre acestia au redirectionat cei 2% in timpul campaniei, aproximativ 40% redirectionasera inainte si doar 13% au declarat ca se vor decide pana pe 15 mai. Aceste cifre ne arata ca demersul de informare inceput de noi in urma cu 3 ani a dat rezultate si ca foarte multi dintre colegii mei se implica in sustinerea societatii civile prin redirectionarea celor 2%.„, subliniaza Mona Nicolici, Head of Community Relations & Social Affairs Petrom.

Ministerul Finantelor Publice a anuntat ca, in 2010, media pe tara a angajatilor care au virat pana la 2% din impozitul pe venit catre sectorul non-profit a fost de 35 % ( pentru anul fiscal 2009) .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *