cos cu legumeIti mai amintesti de sfatul mamei din copilarie care te indemna sa bei un pahar de lapte cald inainte de culcare? Ei bine, un astfel de remediu inainte de culcare te poate tine mai degraba treaz decat sa te imbie la somn. Exista si o explicatie stiintifica: proteinele din lapte induc o stare de alerta, iar daca laptele nu este degresat, digestia va fi incetinita, iar ca rezultat somnul va fi unul cu intreruperi.

Nimic nu te face sa adormi mai greu decat nevoia de a adormi. Asa ca atunci cand presiunea exista, incearca sa consumi, inainte de culcare, una dintre aceste gustari pentru a te relaxa.

Popcorn fara grasimi

Popcornul consumat cu o ora inainte de culcare ajuta la imbunatatirea calitatii somnului. Explicatia: carbohidratii ajuta corpul sa produca serotonina, un neurotransmitator insarcinat cu starea de relaxare a corpului. Daca se evita folosirea untului, procesul digestiv va fi incetinit si se va favoriza producerea acestor procese chimice in organism.

Fulgi de ovaz cu banane

Starea de somn este indusa prin producerea unui hormon numit melatonina, insa stresul si agitatia pot intrerupe producerea sa. Te poti linisti prin consumarea unui bol cu fulgi de ovaz amestecate cu banane, care sunt bogate in melatonina.

O cupa de iaurt cu 2 linguri de alune

Cercetatorii din Slovacia au realizat un experiment: au impartit unor persoane cate 3 grame din 2 amino-acizi (lisina si arginina) si altor persoane placebo (tendinta unei medicamentatii sau tratament, chiar inert sau ineficient, sa dea rezultate doar pentru ca beneficiarul este convins ca va avea efect) si le-au cerut sa tina un discurs.

Masurarea nivelului hormonal din sange a aratat ca cei care au luat aminoacizii au fost mai putin agitati in timpul si dupa discurs decat cei care au luat placebo.

Iaurtul este unul din alimentele cele mai bogate in lisina, aminoacid esential cu rol in formarea proteinelor necesare organismului uman iar nucile contin cantitati mari de arginina, aminoacid necesar pentru functionarea normala a hipofizei. Combinarea acestor alimente va reduce stresul acumulat in timpul zilei.

Seminte de susan

Semintele de susan sunt una dintre cele mai bogate surse naturale de triptofan, un amoniacid esential utilizat de creier impreuna cu vitamina B6, nicotinamida si magneziu pentru a produce serotonina, un neurotransmitator important care are rolul, printre altele, sa asigure transmiterea mesajelor creierului la unul din mecanismele biochimice ale somnului.

Covrigei

Covrigeii contin o cantitate mica de calorii, care iti va induce o stare de somnolenta, dar fara a produce dureri de stomac din cauza indigestiei.

Vinul 

Cercetatorii de la Universitatea din Toronto au descoperit ca un pahar dintr-o bautura care contine alcool determina o relaxare a vaselor de sange insa 2 pahare au un efect opus. Asa ca un pahar de vin inainte de culcare ajuta la scaderea presiunii sangvine, ceea ce duce la o stare de relaxare a corpului.

Suc de cirese neindulcit

Sucul de cirese baut cu o ora inainte de culcare te va ajuta sa adormi usor si nici nu va destabiliza nivelul de zahar din sange.

Ardei  grasi rosii

Cercetatorii din Alabama au intreprins un experiment. Ei au hranit cobaii cu 200 de miligrame de vitamina C de 2 ori pe zi si au descoperit ca aceasta cantitate a micsorat considerabil secretia de cortizol, un hormon eliberat in corp cand suntem stresati. Ardeii grasi rosii sunt astfel recomandati deoarece asigura o cantitate mai mare de vitamina C decat orice alta leguma sau fruct.

Aceste alimente si bauturi sunt recomandate de catre specialisti in nutritie pentru a reduce cantitatea de stres acumulata in timpul zilei si pentru a te ajuta sa te relaxezi, calmandu-te si incetinind agitatia din organism.

Surse:

http://health.yahoo.com/experts/eatthis/38272/8-perfect-sleep-better-foods/

http://www.medicalstudent.ro/contravizita/melatonina-un-hormon-controversat.html

http://ro.wikipedia.org/wiki/Efectul_Placebo

http://www.tratamente-naturiste.ro/aminoacizi-proteine-suplimente-naturale/triptofan.htm

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here