Adolescenti momiti sa promoveze produsele junk-food

Micii vanzatori devin „ambasadori” online ai anumitor marci controversate si sunt platiti pentru a le face reclama. Producatorii de sucuri sau de branzeturi isi fac pe furis reclama prin intermediul adolescentilor, platiti pentru a vorbi despre produse in gasca lor de prieteni.adolescenti

Site-ul Dubit, infiintat de un antreprenor britanic, recruteaza mii de copii cu varste de peste 7 ani care participa la chestionare de marketing folosite de marile corporatii, scrie cotidianul „The Daily Mail”.

Producatorii incearca astfel sa ajunga la tinerii care le pot promova brandurile printre prietenii lor, in schimbul unor mostre gratuite si a unor vouchere in valoare de 29 de euro pe saptamana. Copiii sunt platiti pentru a face cunoscute marci de bauturi carbogazoase sau alte produse de tip junk-food prin intermediul retelelor de socializare si a programelor de chat. Firmele recurg la astfel de tactici de marketing controversate din cauza ca produsele considerate nesanatoase nu sunt admise in reclamele TV.

Cum fac tinerii reclama

Copiii si adolescentii sunt inscrisi pe site-ul respectiv ca „ambasadori de brand”, ceea ce implica postarea unor reclame si a unor mesaje in retele sociale ca Facebook, precum si gazduirea unor petreceri pentru prieteni.

„Dubit crede ca tu esti cel mai bun pentru a promova marcile, produsele si serviciile, nu celebritatile care apar in reclamele TV. Poti sa faci parte din cel mai mare grup de tineri, cu varste intre 7 si 24 de ani, din Marea Britanie, si poti lucra pentru branduri de top”, sustine site-ul respectiv, care le induce tinerilor ideea ca, pe langa castigul financiar, cei care se inscriu au posibilitatea de a-si face vizibil CV-ul pe site-ul Dubit pentru universitati sau companii.

Proprietarii site-ului considera ca nu exploateaza tinerii, deoarece toti cei sub 16 ani se pot inscrie doar cu acordul parintilor, verificat de un membru al Dubit.

Copiii cu varste sub 12 ani nu au voie sa promoveze produsele online, ci doar printre prieteni. Casele de discuri folosesc aceleasi tehnici: agentia de marketing in4merz.com apeleaza la o retea de 10.000 de membri, cu varste intre 11 si 21 de ani pentru a promova artisti pop ca Lady Gaga, Jonas Brothers, Alexandra Burke, Sugababes si Pixie Lott.

Cei inscrisi sunt recompensati cu puncte pentru activitatea lor de promovare, care pot fi schimbate cu daruri muzicale. Compania sustine ca zilnic se inscriu pe site circa 100 de copii.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *