Afla cand si cum este bine sa mananci fructele

0
55
Afla cand si cum este bine sa mananci fructele

Fructele sunt o sursa naturala si complexa de energie si de substante hranitoare, reprezentand baza alimentatiei oamenilor inca din cele mai vechi timpuri, inainte de aparitia si cultivarea cerealelor si a legumelor. Spre deosebire de acestea, care contin doar anumite grupe de nutrimenti si nu pot fi consumate integral in stare naturala, fara sa fie gatite, fructele au capacitatea de a suplini cu succes nevoile nutritionale ale organismului, oferindu-i o gama completa de minerale, vitamine, antioxidanti, fibre si alte substante hranitoare.

Datorita proprietatilor nutritionale si terapuetice pe care le au, fructele sunt un aliat de incredere atat in regimurile destinate tratarii diverselor afectiuni, cat si in dietele de slabire si de energizare a organismului.

De aceea, este important sa stii care sunt beneficiile concrete ale fructelor pentru sanatatea ta si cum trebuie sa le consumi pentru a valorifica pe deplin calitatile acestora!

CAT DE IMPORTANTE SUNT FRUCTELE IN ALIMENTATIE? Consumate in stare naturala si cat mai diversificat, fructele fac minuni pentru buna functionare a organismului si supletea corpului tau, motiv pentru care consumul de fucte este o recomandare general valabila atat in regimurile terapeutice, cat si in programele alimentare specifice dietelor de slabire. Iata care sunt beneficiile concrete ale acestor daruri dulci oferite de natura!

– Contin un procent important de apa, care contribuie la detoxifierea organismului, asigurandu-i acestuia cel putin doza minima de hidratare.
– Sunt surse naturale de zahar, principalul combustibil de care organismul are nevoie pentru a produce energia necesara desfasurarii proceselor biologice si fizice. Totodata, zaharul din fructe, cunoscut sub denumirea de zaharoza, nu creste riscul de diabet, nu favorizeaza ingrasarea si previne hiperglicemia.

– In stare proaspata, fructele reprezinta adevarate izvoare de antioxidanti, substante esentiale pentru protectia celulara, prevenirea imbatranirii premature si protejarea sistemului imunitar.

– Contin flavonoide, substante specifice fructelor si cunoscute drept componente principale ale „sistemului imunitar” al acestora. Flavonoidele imbunatatesc circulatia sangvina, protejeaza celulele de efectele nocive ale radiatiilor solare si impiedica formarea cheagurilor de sange. Mai mult decat atat, flavonoidele protejeaza vasele de sange, prevenind leziunile acestora si aparitia hemoragiilor. Zmeura, coacazele, ciresele, prunele, strugurii negri si murele sunt fructele care contin cea mai mare cantitate de flavonoide.

– Constituie surse importante de fibre, substante cu rol determinant in digestia corecta a alimentelor si sanatatea sistemului digestiv. Acestea previn constipatia, scad nivelul colesterolului negativ din sange, regleaza tranzitul intestinal, scad riscul de cancer al colonului, diminueaza riscul de diabet si favorizeaza pierderea in greutate, mentinand senzatia de satietate. Printre fructele cu un continut ridicat de fibre se numara: strugurii, merele, bananele, perele, zmeura, portocalele, capsunile, grapefruitul.
– Reprezinta o sursa esentiala de vitamine si minerale, integrand complexe de vitamine diverse si unice.
– Datorita bogatiei nutritionale pe care o contin, reprezinta ingrediente excelente pentru masti naturale menite sa hidrateze, curete si revitalizeze atat parul, cat si pielea.

– Sunt ideale pentru energizarea si hidratarea organismului dupa sesiunile de efort fizic intens. Continutul mare de apa calmeaza setea organismului, iar zaharoza usor digerabila reface in scurt timp rezervele de energie ale corpului.
– Imbunatatesc calitatea vietii si maresc durata vietii. Conform unui studiu publicat in British Medical Journal, persoanele care consuma constant fructe sunt cu 32% mai putin expuse riscului de a-si pierde viata din cauza bolilor cerbrovasculare.

CUM TREBUIE SA CONSUMI FRUCTELE? Consumul zilnic de fructe are, intr-adevar, numeroase beneficii, insa pentru e te bucura din plin de proprietatile nutritionale ale acestora este bine sa tii cont de anumite recomandari.
– Mananca fructele pe stomacul gol, pentru a evita balonarea, hiperaciditatea si digestia greoaie. Digestia fructelor are loc direct in intestinul subtire, acolo unde are loc absorbtia substantelor hranitoare. Din acest motiv este ideal sa consumi fructele mai ales dimineata, la micul dejun si ori de cate ori iti este foame, cu 20-30 de minute inainte de a lua masa.
– Consumul fructelor pe stomacul gol te fereste de hiperaciditatea gastrica. Fructele sunt alimente alcaline, dar care se oxideaza si devin acide atunci cand intra in contact cu sucurile gastrice menite sa digere alimentele.

– Nu consuma fructe in loc de desert, deoarece isi vor pierde din calitatile nutritionale, iar digestia va fi ingreunata.
– Consuma fructele mai ales in stare proaspata, deoarece cele deshidratate, confiate sau inghetate sunt mult mai bogate in zahar, ceea ce reprezinta un dezavantaj pentru silueta ta.
– Evita fructele cel putin trei ore dupa ce ai luat masa, pentru a te asigura ca alimentele au fost digerate, iar fructele nu vor fermenta in stomac.
– Sucul de fructe este sanatos si plin de vitamine atat timp cat este proaspat stors. Nici asa-zisele sucuri naturale din comert nu sunt benefice pentru sanatatea ta, deoarece contin conservanti meniti sa pastreze gustul placut al bauturii, iar substantele nutritionale au fost degradate in timpul procesului termic prin care sucul a trecut inainte de imbuteliere.
– Alege fructele bio si consuma-le variat, in functie de anotimp, astfel incat organismul tau sa beneficieze de toate complexele de vitamine si minerale.
„Tu cat de des consumi fructe? „

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here