Agent Green sustine ca studiul de impact asupra mediului la DN66A prin muntii Retezat contine erori

Agent Green si alte patru organizatii de mediu cer Agentiei Nationale de Protectia Mediului (ANPM) sa nu emita acordul de mediu pentru tronsonul 3 al DN 66A, insistand ca studiul de impact asupra mediului este „un dezastru din punct de vedere stiintific”, potrivit unui comunicat transmis marti.muntii Retezat

„Studiul de impact asupra mediului este un dezastru din punct de vedere stiintific. Am descoperit nu mai putin de 19 erori si omisiuni. Acestea nu au fost observate de Administratia Parcului National Domogled care a avizat constructia drumului fara comentarii. Autorii studiului nu mentioneaza nimic despre lup si ras, de parca aceste specii nu ar exista aici, cu toate ca zona este cel mai vast habitat inca nealterat al acestor animale din Europa, iar pentru ursi au gasit doar un culoar de deplasare, cu toate ca numarul de ursi din fondurile strabatute de acest tronson al drumului este de aproximativ 45. Recensamantul speciilor de pasari este incomplet si se fac confuzii intre specii”, a declarat biologul Tamas Papp, de la Grupul Milvus.

Agent Green, WWF, Grupul Milvus, Societatea Carpatina Ardeleana si Vier Pfoten solicita, de asemenea, Ministerului Mediului sa demita Consiliul stiintific al Parcului National Domogled-Valea Cernei.

Intre 6 si 9 octombrie, ONG-urile participa la dezbaterile publice ale raportului evaluarii impactului asupra mediului la proiectul „Drum de legatura DN 66 A, km 47+600 – 66+204 Campu lui Neag-Cerna” pentru a face cunoscute observatiile stiintifice, tehnice si legale in vederea stoparii investitiei care distruge ultimul peisaj forestier intact din Europa situat la sud de Cercul Polar.

„Cu ocazia dezbaterii de la Pades asupra DN 66A incepe revolutia ONG deoarece am constatat ca protectia naturii nu este considerata o prioritate in Romania. Majoritatea investitorilor nu considera imperativele legilor de protectia naturii ca o obligatie de respectat, ci mai degreaba un obstacol pentru care trebuie gasite solutii mai mult sau mai putin legale. Acesta atitudine distructiva asupra mediului este insusita si de institutiile statului, care astfel devin partenere la distrugerea mediului. Constructia DN 66A prin arii naturale protejate si prin situri Natura 2000 este un caz emblematic de incalcare a legislatiei romanesti si europeane de mediu. Vom folosi toate mijloacele legale pentru a stopa constructia drumului si pentru a face din protectia naturii o prioritate pentru Romania”, a spus coordonatorul proiectului, Gabriel Paun, presedintele Agent Green.

Pe langa problemele pe care le-ar cauza mediului si faunei din zona, proiectul nu are un impact social semnificativ, „intrucat modernizarea drumului nu rezolva problemele reconversiei profesionale a populatiei din Valea Jiului. (…) In studiu se mentioneaza ca traficul total estimat, chiar si cel pentru prognoza cea mai indepartata, va avea valori reduse. Metodologia pentru estimarile traficului in viitor lipseste”, a completat Maria Mihul, expert WWF.

In plus, avocatul Agent Green, Alexandra Barroso, a precizat ca a identificat o serie de neregularitati de ordin procedural care pot conduce la anularea procedurii de eliberare a acordului de mediu pentru tronsonul 3 al DN 66A.

„De exemplu, se incalca atat reglementarea generala, cat si cea specifica in domeniul accesului la informatie si participarea publicului in luarea deciziei unei autoritati publice in probleme de mediu. Mai mult decat atat, continutul Raportului evaluarii impactului asupra mediului este lacunar, acesta necontinand informatii obligatoriu a fi prevazute in cuprinsul sau”, a spus Alexandra Barroso.

Un peisaj forestier intact este un teritoriu in cadrul zonei de padure, care contine ecosisteme impadurite si neimpadurite (gol alpin, lacuri, mlastini), cu influente umane minime si care masoara o suprafata de cel putin 500 km patrati si cu un diametru de cel putin 10 km.

Sursa: NewsIn

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *