Algele marine si sarea
26 Sep 2008 Comenteaza pe Forum Trimite prin Y!M Trimite prin Email
Granulele provenite de la algele marine ar putea reprezenta o solutie pentru inlocuirea sarii din produsele procesate, fara a afecta conditiile de pastrare a acestora pe rafturi sau gustul alimentului, conform unui nou proiect initiat de cercetatorii de la Universitatea Sheffield Hallam din Marea Britanie.

Oamenii de stiinta, care lucreaza in colaborare cu Seagreens, o fundatie ce se ocupa cu investigatiile in ceea ce priveste cantitatea zilnica recomandata pentru consum, considera ca acest substitut nu ar afecta cu nimic sanatatea consumatorilor. Pentru a ajunge la respectivele rezultate, au fost facute numeroase studii, avind in vedere ca sarea este un aliment de baza in alimentatia de zi cu zi. Din aceste motive, o asociatie care militeaza pentru reducerea cantitatii de sare din alimente in vederea bunei functionari a organismului, Consensus Action on Salt sand Health (CASH) considera ca este prea mare cantitatea zilnica recomandata de 10-12 grame pe zi, care este consumata de populatia din vestul Europei. Parerile asociatiei sunt sustinute si de numerosi oameni de stiinta, care sunt convinsi ca hipertensiunea (cresterea presiunii sangelui) se datoreaza unei cantitati prea mare de sare consumata care poate determina si aparitia bolilor cardiovasculare ce provoaca 50% din cazurile de deces in Europa.
MAI PUTINA SARE
Nutritionistii au pus o foarte mare presiune pe companiile din industria alimentara sa reduca continutul de sare din produse, in timp ce Agentia pentru Standarde Alimentare din Marea Britanie (FSA) recomanda un consum de sase grame de sare pe zi, ceea ce reprezinta tinta producatorilor pentru urmatorii cinci ani. Specialistii tin sa precizeze insa ca studiile efectuate pe aceasta tema vor continua, intrucat o decizie cu privire la un aliment atit de important din alimentatia consumatorilor nu este deloc usor de luat. Granulele provenite de la algele marine contin 3,5% din mineralele de sare, in loc de 40%, cat se gasesc in mod normal in sare, sustin specialistii. In Marea Britanie, Irlanda si Statele Unite ale Americii, peste 80% din consumul de sare provine din produsele procesate, 20% din carne si produse din carne, iar aproximativ 35% din cereale si produse care au la baza cereale.
Sursa: Jurnalul National
Pentru mai multe informatii despre agentia pentru standarde alimentare, alge marine, aliment de baza, alimentatia, alimente, asociatie, carne, cereale, consumul de sare, fundatie, industria alimentara, inlocuitor de sare, Irlanda, marea britanie, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.
Recomandari la acest articol
Algele, imposibil de stavilit
4 Oct 2007
Directia Apelor Dobrogea Litoral (DADL) este in cautare de solutii care sa permita reducerea “invaziei” algelor pe plaje.
Directorul interimar al institutiei, Gheorghe Babu, a declarat ca, pe perioada sezonului estival incheiat, s-au strans 40.000 de metri cubi de alge,… Citeste mai departe»
Dezamagire – Sarea si astmul
17 Iul 2008
Dieta bazata pe un consum scazut de sare nu are nici un efect notabil asupra astmului, conform unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Nottingham. Rezultatele cercetarii sint cu atit mai dezamagitoare, cu cit toate celelalte teste efectuate… Citeste mai departe»
Francezii ne strang algele
9 Iul 2008
Vegetatia acvatica are proprietati curative si este o resursa energetica valoroasa
Litoralul romanesc al Marii Negre are o resursa care valoreaza cat o mina de aur. Banalele alge, care se strang vara in cantitati impresionante si strica sejururile turistilor, ar… Citeste mai departe»
Algele care produc petrol
19 Iun 2008
Cercetatorii japonezi analizeaza capacitatea unor alge de a produce “petrol regenerabil”
Oamenii de stiinta au descoperit o specie de alge care pot genera combustibil. Acestia sustin ca, in cativa ani, pot acoperi nevoile energetice interne ale tarii.
Dupa multi ani… Citeste mai departe»
Sarea ecologica, prietenul din solnita
10 Iun 2008
In cantitati mari e periculoasa pentru sanatate, iar specialistii spun ca romanii consuma de trei ori mai multa sare decat ar trebui
Chiar daca afecteaza sistemul cardiovascular, sarea nu poate fi scoasa din alimentatie. Cea ecologica are, pe langa sodiu,… Citeste mai departe»
Sarea, dusmanul calciului din oase
19 Dec 2007
Daca faptul ca folosirea excesiva a solnitei duce la cresterea tensiunii arteriale (fapt dovedit stiintific), aflati acum inca un motiv in plus sa n-o mai puneti deloc pe masa.
Oricum, toate bunatatile contin sare (inclusiv aluatul de prajituri). Sa nu… Citeste mai departe»
Omul si sarea, o prietenie indelungata
26 Noi 2007
Este destul de dificil de stabilit momentul in care oamenii au inceput sa consume sare. Initial, se hraneau cu carne, asigurandu-si astfel intre doua si cinci grame de sare pe zi. Se stie ca alimentatia bazata pe carne ofera organismului… Citeste mai departe»
Un comentariu
Lasa un comentariu
Stirile zilei
Izolarea termica a cladirilor va reduce consumul energetic si va oferi un confort mult mai mare locatarilor
Eficienta energetica
Izolarea termica a cladirilor va reduce consumul energetic si va oferi un confort mult mai mare locatarilor, in toate anotimpurile;
- Solutiile moderne de izolare termica permit o protectie omogena si continua iarna (cu efect de economisire a costurilor cu… Citeste mai departe»
Cea mai importanta resursa a noastra nu este energia solara, nici cea eoliana si nici combustibilii
Educatie ecologica
Pe masura ce ne distantam de utilizarea combustibililor fosili si tindem spre surse de energie mai curate, nu cred ca cea mai importanta resursa va fi energia solara, eoliana, geotermala sau alta – afirma Michael Brune, directorul executiv al Sierra… Citeste mai departe»
Punerea integrala in aplicare a legislatiei UE in domeniul deseurilor ar aduce economii de 72 de miliarde euro pe an
Colectare deseuri
Conform unui studiu al Comisiei Europene, punerea integrala in aplicare a legislatiei UE in domeniul deseurilor ar aduce economii de 72 de miliarde euro pe an, ar creste cifra de afaceri anuala a sectorului european de gestionare si reciclare a deseurilor cu… Citeste mai departe»
Exercitiile fizice pot reduce impactul negativ al poluarii aerului asupra plamanilor
Sanatate
O echipa de cercetatori din Brazilia a efectuat un studiu pe soareci in care a analizat impactul pe care il are aerul poluat asupra plamanilor, prin efectele sale de inflamatie si stres oxidativ, informeaza revista Medicine & Science in Sports… Citeste mai departe»
NASA a realizat o harta termica a Pamantului pentru anii 1880-2011. Vezi cat de mult au crescut temperaturile.
Incalzirea globala Schimbari climatice
Temperaturile au crescut mult in ultimii ani, incalzirea globala fiind semnificativa din 1880 incoace, de cand s-a inceput culegerea datelor din statiile meteo cu regularitate si dupa reguli clare. Recent, NASA a dat publicitatii o harta termica animata din care… Citeste mai departe»
Targul Raw Generation
Aditivi alimentari Alimentatie Sanatate
Targul Raw Generation este locul in care am adunat toate aspectele unei vieti sanatoase.
Aici vei gasi bunatati bio, legume organice, superalimente, cosmetice si detergenti naturali, carti de retete raw, haine unicat realizate din materiale 100% naturale, produse de ingrijire… Citeste mai departe»
EcoChampions
Educatie ecologica Parteneri Proiecte ecologice Voluntariat
Voluntarii proiectului EcoChampions vor implementa 25 de proiecte in folosul comunitatii din judetul Constanta
Prin proiectul EcoChampions, Asociatia MaiMultVerde si Grupul CEZ isi propun sa puna bazele unei comunitati de voluntari care sa se implice din ce in ce mai… Citeste mai departe»
23 noiembrie 2010 la ora 11:05 am
eu consum alge in felul urmator:le usuc si le fac praf cu rasnita de cafea si iau de 3 ori pe zi cate o jumate de lingurita cu o jumate de ora inainte de mesele principale timp de 21 de zile si fac pauza 20 de zile si ma apuc din nou de cura.rezultatul? am slabit in 3 luni 3 kg.,nu ma mai dor picioarele in fiecare noapte, adica oasele,si ma simt mai usoara.