Bateria uscata litiu-ion care va dubla capacitatile actuale de stocare are noi sustinatori

    ann-marie-sastry
    Bateria uscata litiu-ion care va dubla capacitatile actuale de stocare are noi sustinatori

    De-a lungul timpului, am vazut prezentate diverse tehnologii care promit sa ne ofere baterii cu o capacitate mai mare si sa potoleasca astfel setea puternicelor dar gurmandelor telefoane moderne. Din pacate, nici una dintre aceste tehnologii-minune nu s-a concretizat pana acum, dezvoltatorii lovindu-se de dificultati tehnologice sau financiare. Bateria uscata litiu-ion a celor de la Sakti3 promite insa sa intre in productie cel tarziu anul viitor si sa ofere o putere dubla la un pret de cinci ori mai mic, producatorul bucurandu-se de ajutorul financiar al General Motors si, mai nou, Dyson.

    Compania Sakti3 a fost fondata in 2008 de catre Ann Marie Sastry, fost profesor in cadrul Universitatii din Michigan si detinatoarea unui portofoliu de circa 70 de brevete, iar obiectul de activitate a fost punerea in practica a unei noi tehnologii de fabricatie a bateriilor litiu-ion. In prezent, bateriile obisnuite litiu-ion folosesc un electrolit lichid fabricat din saruri de litiu si diversi solventi organici, insa bateria pusa la punct de catre Sakti3 foloseste un proces de fabricatie asemanator celui utilizat pentru ecranele TFT si inlocuieste acest electrolit lichid cu unul solid.

    Prin trecerea la acest proces de fabricatie, bateria uscata litiu-ion a celor de la Sakti3 ofera o capacitate de stocare aproape dubla in comparatie cu o baterie standard cu electrolit lichid: 1000W pe litru, fata de cel mult 640W pe litru. Acest salt tehnologic va permite marirea considerabila a autonomiei echipamentelor electronice actuale sau va permite fabricarea unor echipamente mai mici cu aceeasi autonomie ca in prezent, scalabilitatea tehnologiei permitand implementari care merg de la compactele baterii pentru telefoane mobile pana la masivele sisteme de alimentare ale automobilelor electrice.

    Bateriile de la Sakti3 nu ofera insa doar o capacitate mai mare. Prin eliminarea electrolitului lichid, acestea vor avea o perioada de viata mai lunga, vor elimina pericolul de explozie al modelelor actuale si vor avea un impact mai mic asupra mediului. In plus, in cursul anului trecut, Ann Marie Sastry a afirmat ca pretul de productie va fi micsorat la o cincime din cel al bateriilor actuale litiu-ion in momentul in care noul produs va intra in productia de masa.

    Compania Sakti3 a primit deja finantari din partea General Motors, a conglomeratului industrial japonez Itochu si a unor fonduri de investitii, ultimul pe lista partenerilor fiind compania britanica de electrocasnice Dyson. Conform The Guardian, contractul cu Dyson prevede acordarea drepturilor de comercializare si implementare a noilor baterii, ceea ce ne sugereaza ca produsul celor de la Sakti3 se apropie incet de stadiul de productie. In toamna anului trecut, Ann Marie Sastry a afirmat ca noile baterii vor intra in productie in cursul urmatorilor doi ani.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *