Beneficiile produselor verzi

O data cu cresterea problemelor de mediu s-a dezvoltat treptat si constientizarea cu privire la necesitatea protectiei mediului si, de asemenea, s-a dezvoltat si orientarea catre o societate “mai verde”. Astazi, produsele verzi sunt recunoscute si detin o cota de piata care creste constant, mai rapid in unele tari si regiuni si mai moderat in altele. Semnificatia cuvantului “verde” are mai multe intelesuri comune cu ecologia, responsabilitatea sociala si mediul inconjurator. Produsele (sau serviciile) verzi sunt produsele (sau serviciile) prietenoase cu mediul, care nu prezinta deloc sau prezinta un impact minim asupra mediului in decursul fiecarei faze a ciclului lor de viata. Beneficiile utilizarii in Romania a unui produs etichetat drept ecologic in locul unuia tipic pot fi cuantificate sub forma unui consum mai mic de energie, apa si prin absenta substantelor periculoase din continutul acestuia, precum si prin minimizarea emisiilor asupra mediului pe parcursul ciclului de viata al produsului.

Produsele „verzi” nu ar trebui sa puna in pericol sanatatea oamenilor sau a animalelor; sa afecteze mediul inconjurator in nici un stadiu al vietii lor, inclusiv atunci cand sunt fabricate, utilizate sau eliminate; sa consume o cantitate disproportionata de energie si alte resurse in timpul fabricarii, utilizarii sau eliminarii lor; sa nu cauzeze risipa inutila, fie ca o consecinta a ambalarii excesive sau a unei durate scurte de viata. De asemenea, ar trebui sa nu implice cruzime catre animale si sa nu foloseasca materiale obtinute din medii sau specii periclitate. Necesitatea impunerii unei schimbari de atitudine, incepand de la educatie si pana la cultura reprezinta principalul obiectiv pentru a avea un mediu mai bun si mai ecologic. In acest sens, proiectul „Promoting Green Products” – Promovarea Produselor Verzi, finantat de Comisia Europeana prin programul LIFE+, a desfasurat anul trecut o intensa campanie de informare, cu scopul de a promova consumul si productia de produse verzi (non-alimentare) in Romania, prin mobilizarea producatorilor, distribuitorilor, a populatiei in general, a institutiilor publice si a altor companii private. In acest an, in cadrul proiectului vor fi realizate printre altele un film documentar despre produsele verzi si un spot TV si va fi lansat un portal pentru producatorii si distribuitorii de produse verzi. Informatiile au fost preluate de pe website-ul proiectului www.greenpro.ub.ro, unde sunt disponibile si brosuri, ghiduri si alte materiale informative.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here