Biciclist = kamikaze pe soselele Capitalei

    0
    76
    Biciclist = kamikaze pe soselele Capitalei

    „De gura” UE, administratia locala a cheltuit 5 milioane de euro din bani publici pentru constructia unor piste special amenajate pentru biciclete. Total nefunctionale, rezultatul a fost un dezastru: pistele traverseaza statii RATB, florarii, restaurante, chioscuri, stalpi de iluminat sau panouri publicitare.

    1 /.
    In 2008, dupa aderarea Romaniei la UE, Romania a inceput sa incurajeze transportul ecologic in marile metropole, ca o alternativa la traficul rutier. Dorinta de a face miscare si transport ecologic s-a dovedit insa un cosmar atat pentru biciclisti, cat si pentru automobilisti sau pietoni.

    Administratia locala a cheltuit circa cinci milioane de euro din bani publici pentru constructia unor piste special amenajate pentru biciclete, dar care s-au dovedit total nefunctionale. Pistele au fost realizate incepand cu anul 2008, dar in 2012, dupa nici patru ani de folosinta, o buna parte dintre acestea au inceput sa fie desfiintate de catre Politia Rutiera, pe motiv ca pun in pericol siguranta pietonilor si a biciclistilor.

    „In momentul in care au fost receptionate pistele pe trotuare fara sa tina cont si de traficul pietonilor, presupune ca iti asumi riscul ca pietonii sa fie accidentati. Cel mai simplu mod de a accidenta un om este in momentul in care el iese din magazin. Daca ai veni cu o viteza de 20-30 km si te-ai lovi de un om, toti cei implicati ar accidentati foarte grav”, explica Marian Ivan, presedintele Organizatiei pentru promovarea transportului alternativ Optar.

    Cinci motive pentru care pistele sunt nefunctionale

    Duminica, de la 18.30, emisiunea “Din interior”, difuzata la Digi24, propune telespectatorilor un reportaj inedit si de sezon despre sansele de plimbare ale biciclistilor bucuresteni.
    Reporterii Digi 24 au scos la iveala motivele pentru care pistele pentru biciclete s-au dovedit nefunctionale.

    1. Au fost amplasate pe trotuare, iar in unele zone sunt late cat trotuarul. Codul Rutier ii obliga pe biciclisti sa mearga pe aceste piste acolo unde exista, iar riscul de accidente intre biciclisti si pietoni este ridicat. Tocmai de aceea cei mai multi dintre biciclisti le evita si prefera sa se aventureze printre masini, riscand sa fie ei cei accidentati.

    2. Dupa ce aceste piste au fost construite intre institutia care a receptat lucrarile „Administratia Strazilor Bucuresti” si primariile de sector nu a existat niciun fel de dialog – fapt recunoscut de autoritati -, iar primariile de sector au eliberat autorizatii de constructii pe aceste piste. Acesta este motivul pentru care, in prezent, pistele de biciclete traverseaza statii RATB, florarii, restaurante, chioscuri, stalpi de iluminat, panouri publicitare etc.

    3. Aceste piste au fost construite pe trotuare, pietonii sunt pusi in situatia ridicola sa fie pasibili de amenda cand merg pe trotuar. Ei risca sa plateasca, conform Codului Rutier, intre 140 si 210 lei daca pasesc pe aceste piste, dar de cele mai multe ori pistele sunt late cat trotuarul.

    4. De cele mai multe ori pistele nu au continuitate, se intrerup brusc, nu exista coborari la nivelul trotuarelor (bordurile sunt prea inalte).

    5. Pe aceste piste sunt parcate masini, care obstructioneaza deplasarea pe ele. „Pe acele piste au inceput sa apara tot felul de obstacole pentru ca primariile de sector au dat autorizatii pentru statii RATB, stalpi de iluminat sau chioscuri pentru ziare. Aceasta este ratiunea pentru care acum ne impiedicam de tot felul de obstacole in traseul nostru de biciclist”, explica Carmen Dinca, purtator de cuvant al Administratiei Strazilor Bucuresti.

    Alti bani, alte investitii

    Acum Administratia Strazilor in colaborare cu Politia Rutiera si mai multe ONG-uri iau in calcul sa realizeze alte piste, noi, pe carosabil. Alti bani, alta distractie. Nimeni nu se face responsabil de faptul ca s-au cheltuit total anapoda circa cinci milioane de euro.
    Biciclistii sunt pur si simplu exasperati de aceasta situatie. „Este problema Politiei care ar trebui sa aplice legea si nu sa amendeze pietonii care merg legal pe trotuar, ci sa amendeze pe administratorul de drum care a receptionat aceste piste ilegal. Ilegal, ma refer la faptul ca aceste piste nu respecta nici normele si nici avizele care s-au eliberat in momentul in care trebuiau realizate”, adauga Marian Ivan, presedintele Organizatiei pentru promovarea transportului alternativ Optar.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here