Biocombustibilii, mai daunatori pentru mediu decat combustibilii fosili

Planurile europene de promovare a biocombustibililor ii vor face pe agricultori sa transforme 69.000 de km2 de pamant necultivat in plantatii, ceea ce ii priveaza pe saraci de hrana si accelereaza schimbarile climatice, sustine un raport realizat de noua organizatii de mediu. Impactul este cuantificat intr-o suprafata echivalenta cu Irlanda. Raportul sugereaza ca biocombustibilii folositi in Europa in deceniul urmator vor genera intre 81% si 167% mai mult dioxid de carbon decat combustibilii fosili.

Impactul este cuantificat intr-o suprafata echivalenta cu Irlanda. Raportul sugereaza ca biocombustibilii folositi in Europa in deceniul urmator vor genera intre 81% si 167% mai mult dioxid de carbon decat combustibilii fosili.

Noua grupuri de mediu au ajuns la aceasta concluzie dupa ce au analizat datele ofciale despre scopul Uniunii Europene de obtinere a 10% din combustibilul folosit in transporturi din surse regenerabile pana in 2020.

Echipa pe energie a Comisiei Europene sustine insa ca pamantul necesar va fi gasit prin recultivarea terenurilor agricole abandonate in Europa si Asia.

In acest an au aparut mai multe argumente stiintifice care pun la indoiala sustenabilitatea obiectivului de 10%, insa oficialii europeni sustin ca doar doua treimi din aceasta tinta vor fi de fapt indeplinite prin intermediul biocombustibililor, restul obiectivului fiind asigurat de masinile electrice.

Cu toate acestea, 23 din cele 27 de state membre si-au publicat strategiile nationale privind energia regenerabila, in care sustin ca 9,5% din combustibilul pentru transporturi va fi biocombustibil in 2020, iar acesta va fi produs in proportie de 90% din culturi agricole, se arata in raport.

Dezbaterea in jurul biocombustibililor se axeaza pe schimbarile indirecte aduse de modificarea culturilor. Astfel, daca un teren agricol pe care se cultiva porumb este transformat intr-o cultura pentru biocombustibili, cineva va suferi de foame daca respectivul porumb nu este cultivat in alta parte.

De asemenea, arderea padurilor pentru a face loc culturilor duce la emiterea de cantitati foarte mari de dioxid de carbon in atmosfera, care anuleaza posibilele beneficii pe care le-ar fi adus biocombustibilii mediului.

Efectele indirecte ale strategiei UE pe biocombustibili vor genera intre 27 si 56 de milioane de tone de gaze cu efect de sera pe an, se arata in raport. In cel mai rau caz, acest lucru ar echivala cu un plus de 26 de milioane de masini pe strazile Europei.

Marea Britanie, Spania, Germania, Italia si Franta ar fi tarile cu cele mai mari cantitati suplimentare de gaze cu efect de sera provenite din biocombustibili, generand plusuri de 13,3, 9,5, 8,6, 5,3 si, respectiv, 3,9 milioane de tone de dioxid de carbon pe an.

Specialisti pe energie ai CE sustin ca scaderea culturilor de cereale poate fi evitata in cativa ani prin imbunatatirea recoltelor si cultivarea pamanturilor abandonate.De asemenea, prducatorii de biocombustibili sustin ca oficialii UE nu ar trebui sa schimbe strategia de promovare a acestora pentru inglobarea noilor dovezi, intrucat sunt incerte.

Raportul a fsot realizat de ActionAid, Birdlife International, ClientEarth, Biroul European pentru Mediu, FERN, Friends of the Earth din Europa, Greenpeace, Transport & Environment si Wetlands International.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *