Port-containerul german MSC Flaminia, care transporta substante periculoase, va sosi in Portul Constanta la mijlocul saptamanii viitoare

0
73
Port-containerul german MSC Flaminia, care transporta substante periculoase, va sosi in Portul Constanta la mijlocul saptamanii viitoare
Port-containerul german MSC Flaminia, care transporta substante periculoase, va sosi in Portul Constanta la mijlocul saptamanii viitoare

Port-containerul german MSC Flaminia, care transporta substante periculoase, va sosi in Portul Constanta la mijlocul saptamanii viitoare.

”Este o nava care a fost implicata intr-un incident in Oceanul Atlantic anul trecut. Pana la urma a ajuns intr-un port in Germania, unde a suferit niste reparatii. Nava a fost inspectata de autoritatile germane si i s-a permis un singur voiaj, la Mangalia, pentru reparatii ­definitive. Nava a plecat pe data de 5 martie din Germania si este asteptata pe data de 28 in ­Mangalia, desi in ETA (timpul estimat de sosire) apare Constanta”, a spus Andrian Mihei, directorul general al Autoritatii Navale Romane. Directorul Exploatare din cadrul Administratiei Porturilor Maritime Constanta, Duma Ambroziu, a declarat ca  nava, sub pavilion Germania, va intra in dana UMEX pe 28 martie la ora 11.00, unde vor fi descarcate containerele dupa care vasul va intra la reparatii in Portul Mangalia.

Port-containerul a fost construit in anul 2001. In iunie anul trecut, la bordul sau a izbucnit un incendiu puternic. Un marinar a murit, iar altul nu a mai fost gasit niciodata. La bord avea  containere cu continut periculos. Radio Bremen, citat de hotnews.ro, a precizat, pe pagina sa de internet, ca ”intr-un port din Romania urmeaza a fi taiate containerele topite si resturile de metal din portiunea arsa a navei. Startul sau a fost oprit in mod repetat. Restrictiile de mediu din Germania si Romania au intarziat plecarea, caci in interiorul navei se gaseste inca un amestec noroios si ruginos care n-a putut fi evacuat. Romania trebuie prin urmare sa garanteze ca si aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“, mai relateaza sursa citata.

Ce masuri a luat ANR

”Am primit primele informatii de la agent. Am dat dispozitii ­Serviciului de Siguranta si ­Securitate Nave sa ­monitorizeze si sa adune cat mai multe informatii, astfel incat sa fie acolo un mediu cat mai sigur pentru oamenii nostri care se duc in control, dar si pentru comunitate, pentru ca nu o sa introducem o nava care are ­probleme”, declara Andrian Mihei, directorul general al Autoritatii Navale Romane.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here