Burberry stopează incinerarea bunurilor nevândute

Compania a incinerat bunuri in valoare de 28.6 milioane de Lire Sterline, in cursul anului 2017, pentru a preveni contrafacerea ilegală

Brandul de lux Burberry a anunțat că va opri distrugerea produselor rămase pe stoc și nevandabile „cu efect imediat”.

Compania a devenit ținta grupurilor de mediu în luna iulie, după ce au apărut rapoarte care au dezvăluit că aceasta a incinerat produse echivalente a circa 90 milioane de Lire în acțiuni, doar în ultimii cinci ani.

La momentul respectiv, Burberry a negat că ar fi incălcat normele de mediu, insă experții juridici ai grupurilor revoltate au solicitat Agenției de Mediu (EA) să investigheze.

Intr-o declarație transmisă ieri, compania a declarat că in situații excepționale ar elimina “produsele deteriorate, defecte sau expirate, în cazul în care reciclarea nu este o opțiune”, dar a adăugat că „va continua să exploreze metode de reciclare sau reutilizare a unor astfel de produse în cadrul constrângerilor legale”.

Conform raportului anual, compania a incinerat produse in valoare de 28.6 milioane de Lire Sterline doar in cursul anului trecut, pentru a preveni contrafacerea ilegală.

Criticii au menționat că începând cu 2011, toate companiile din Marea Britanie au fost obligate să aplice ierarhia deșeurilor.  

Purtătorul de cuvânt al Burberry a declarat: „Acest angajament se bazează pe obiectivele pe care le-am stabilit anul trecut ca parte a agendei noastre de responsabilitate pe cinci ani și este susținută de noua noastră strategie care contribuie la rezolvarea cauzelor deșeurilor. Noi deja reutilizăm, reparăm, donăm sau reciclam produse nevandabile și vom continua să extindem aceste eforturi”.

Burberry a mai declarat că a format un parteneriat cu compania de lux sustenabilă Elvis & Kresse pentru a transforma 120 de tone rebuturi de piele în produse noi în următorii cinci ani și că a stabilit, de asemenea, un parteneriat cu Colegiul Regal de Artă pentru a inventa noi materiale sustenabile.

Grupurile de mediu au salutat anunțul Burberry, dar susțin că acesta este doar vârful unui aisberg.

Will McCallum, Greenpeace, a declarat: „Burberry a făcut un mare pas înainte prin stoparea practicii ridicole de a distruge hainele perfect utilizabile, dar este o rușine că a avut nevoie de un strigăt public pentru ca a-și conștientiza eroarea.

„Companiile trebuie să înceteze să aștepte până incep clienții să se plângă înainte de a lua măsuri reale pentru a pune capăt unor practici risipitoare ca acestea”

Sursa: ENDS Report 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *