Calatorii romani apreciaza trenurile automotoare electrice pe care Franta urma sa le caseze

Trenurile automotoare electrice din inox, folosite pentru a transporta calatorii in suburbia Parisului, sunt apreciate in Romania, in conditiile in care autoritatile franceze vor sa le scoata din uz pana in 2015, relateaza cotidianul 20 Minutes in editia electronica. automotoare electrice

In urma cu sase luni, autoritatile locale franceze au lansat cu mare fast noul tren care circula in regiunea metropolitana a Parisului, Ile-de-France, permitandu-le astfel sa scoata din uz pana in 2015 vechile trenuri din inox.

Dar desi „trenuletele gri” ar fi trebuit sa dispara, acestea abunda in Romania. Din 2004, compania romana de cai ferate, CFR, a cumparat 32 de astfel de trenuri automotoare, 25 din Franta si sapte din Luxemburg. Celelalte trenuri franceze urmeaza sa fie date la fier vechi. „Nici o alta tara nu este interesata de acestea”, precizeaza compania franceza de cai ferate (SNCF).

„Am convins autoritatile romane ca trebuie sa le cumpere deoarece este o ocazie”, a afirmat un oficial din cadrul CFR, Catalin Iosub. Scopul este dotarea Romaniei cu trenuri automotoare electrice, fara locomotiva, un standard de care ducea lipsa tara sa, subliniaza cotidianul francez.

Trenurile folosite nu vor fi insa folosite fara a fi modernizate . In privinta confortului, banchetele din imitatie de piele sunt inlocuite cu fotolii individuale de culoare rosie, materialele din interior cu elemente din sticla, fiind instalat de asemenea un sistem de sonorizare si de climatizare. La capitolul tehnic, trenurile vor fi adaptate sistemului de semnalizare din Romania si vor fi montate noi sisteme electrice.

Potrivit CFR, costul modernizarilor se ridica la mai putin de un milion de euro , spre deosebire de cinci sau sase milioane pentru un tren nou de acest tip. O companie din Cluj, Remarul, asigura importul si modernizarea, „un intermediar discret pe care 20 Minutes nu a reusit sa il contacteze”.

Cotidianul 20 Minutes noteaza ca pasagerii romani par a fi multumiti, dar si CFR, care precizeaza ca trenurile automotoare consuma 0,6 megawati, fata de cinci cat consuma o locomotiva. In Gara de Nord din Bucuresti, calatorii par a aprecia trenurile din inox, care au fost vopsite in culoare portocalie.

Sursa: Mediafax

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *