Calciul reduce riscul de aparitie a cancerului la persoanele in varsta
11 Mar 2009 Comenteaza pe Forum Trimite prin Email
Articol de: zaya
Calciul reduce riscul de aparitie a cancerului la persoanele in varsta
Un studiu efectuat in Chicago pe un esantion de aproape un milion de barbati si femei, au dovedit ca o dieta bogata in calciu ajuta la protejarea impotriva unor tipuri de cancer.
Beneficiile se pot simti insa, mai ales prin consumul de alimente care contin calciu decat prin cel de tablete.
Studiul efectuat pe 492.810 persoane, dintre care 50.000 diagnosticati cu cancer, prezinta dovezi solide referitoare la consumul de calciu care impiedica celulele sa se imbolnaveasca, a declarat expertul in nutritie de la Universitatea din Carolina de Nord, John Anderson, care nu a fost implicat in proiect.
Cercetatorul in nutritie Denise Snyder a relatat ca rezultatele sprijina ideea ca alimentele sunt cea mai buna sursa de nutrienti si nu suplimentele.Cei care au participat la studiu au fost membri ai asociatiei AARP din Statele Unite, cu varste cuprinse intre 50 si 71 de ani care au inceput acest studiu pe la mijlocul anilor “90. Mai tarziu, 36.965 de barbati si 16.605 de femei au fost diagnosticati cu cancer. Printre tipurile de cancer se numarau cel de prostata, san, plamini si colon.
In comparatie cu persoanele care au consumat doze mici de calciu, cei care au consumat cele mai mari cantitati, erau cel mai putin predispusi la imbolnavirea cu cancer de colon. Cele mai mari cantitati de calciu consumate au fost de 1530 mg in cazul barbatilor si 1881 mg la femei. Cantitatea recomandata pentru persoanele in varsta este de 1200 mg, iar consumul mai mare nu reprezinta neaparat si o protectie maimare impotriva bolii. Adultii pot obtine acesta cantitate de calciu din patru cesti de lapte sau dintr-un pahar de fresh de portocale.
In urma studiilor s-a constatat ca barbatii care isi procurau doza de calciu din alimentatie, erau cu 30% mai putin predispusi sa fie diagnosticati cu cancer de esofag, cu 20% mai putin sa fie diagnosticati cu cancer la cap si gat, si 16% cancer de colon , comparativ cu cei care au consumat cantitati mici de calciu.
In cazul femeilor, cele care au consumat cel mai mult calciu din alimentatie erau cu 28 de procente mai putin predispuse la cancerul de colon.Se pare ca in cazul barbatilor, calciul din pastile ar ajuta impotriva cancerului de colon; la femei, acesta ajuta impotriva cirozei.
In concluzie persoanele care au consumat calciu din hrana, au fost mai sanatosi in general
Sursa:http://news.yahoo.com
Urmareste EcoMagazin.ro pe FaceBook
Pentru mai multe informatii alimentatie, alimente, aparitie, barbati, calciu, cancer, cancer de colon, chicago, doze, lapte, nutrienti, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.
Recomandari la acest articol
Beti cafea pentru a reduce riscul de aparitie a cancerului de col uterin!
13 Sep 2008
Acest studiu, propus de Ministerul japonez al Sanatatii, s-a desfasurat pe o perioada de 15 ani, timp in care au fost monitorizate 54 000 de femei cu varsta cuprinsa intre 40 si 69 de ani. In aceasta perioada la un… Citeste mai departe»
Vitamina D reduce riscul decesului din caza cancerului de colon
9 Dec 2007
WASHINGTON - Persoanele cu valori ridicate ale vitaminei D in sange sunt mai putin susceptibile decesului ca urmare a cancerului colorectal.
A declarat un grup de cercetatori saptamana trecuta; totusi, vitamina nu pare sa afecteze ratele mortalitatii si in cazul… Citeste mai departe»
Prajelile maresc riscurile de aparitie a cancerului
3 Mar 2009
O substanta chimica foarte comuna, numita acrilamida, care se gaseste in mancarea prajita sau in cea facuta la gratar mareste de doua ori riscul aparitiei cancerului la femei, releva un studiu olandez. Cu cinci ani in urma, cercetatorii au anuntat… Citeste mai departe»
Hochland Fitness distruge calciul
17 Feb 2009
Hochland Fitness promite ca nu ii va ingrasa pe cei care o vor consuma. Valoarea energetica pentru 100 de grame de branza este mica, insa cantitatea de grasimi raportata la substanta uscata este destul de mare.
Producatorul branzei topite Hochland… Citeste mai departe»
Branza care ne fura calciul
29 Sep 2008
Apetito Kidiboo este o branza topita cu profil nutritional dezechilibrat, cu exces de grasimi de origine animala (31%), bogata in acizi grasi saturati aterogeni (provenind din branza, smantana, unt, lapte praf).
De asemenea, produsul contine o serie de aditivi alimentari… Citeste mai departe»
Mancarurile procesate consuma calciul
16 Oct 2007
Consumul de lapte nu previne osteoporoza. Ca sa nu epuizati rapid rezervele de calciu din oase trebuie sa consumati legume, fructe crude, seminte, peste si unt, sustin specialistii prezenti ieri la conferinta “Sa invingem fractura”.
“Chiar daca sunt la moda,… Citeste mai departe»
Soparla Henry, in varsta de 111 ani, devine tatic pentru prima oara
27 Ian 2009
O reptila asemanatoare unei soparle a devenit cel mai batran tata pentru prima oara, la venerabila varsta de 111 ani, dupa ce a terminat un tratament pentru cancer ce il facuse ostil fata de eventualele partenere.
Tuatara centenara, denumita Henry,… Citeste mai departe»
Uniunea Europeana aniverseaza 20 de ani de protectie a naturii
22 Mai 2012
Sarbatorim a douazecea aniversare a doua instrumente esentiale pentru conservarea si utilizarea durabila a naturii in UE: Directiva „Habitate” si LIFE – Programul UE de finantare pentru mediu.
In urma cu douazeci de ani, statele membre ale UE au adoptat in… Citeste mai departe»
Studiu: 11 efecte interesante ale oxitocinei, hormonul dragostei
22 Mai 2012
Oxitocina este un hormon natural care se regaseste in creier, fiind produsa de glanda hipofiza. Cunoscuta si sub numele de “hormonul dragostei”, oxitocina are un rol crucial in reproducere, avand insa numeroase beneficii asupra organismului.
Iata care sunt 11 dintre… Citeste mai departe»
Raul Arges ar putea intra in cartea recordurilor in ceea ce priveste numarul de PET-uri plutitoare pe apele sale
22 Mai 2012
Multa apa va mai trece peste Arges pana cand vor invata romanii sa pretuiasca mediul si sa nu isi mai bata joc de el, asa cum fac acum.
Raul Arges ar putea intra in cartea recordurilor in ceea ce priveste… Citeste mai departe»