Campanie eco: Numeste cinci deseuri de ambalaje reciclabile si poti castiga o bicicleta

In cadrul campaniei, romanii sunt invitati sa participe la concursul national „Tu ce deseuri de ambalaje ai generat astazi?”.Concurentii sunt invitati sa numeasca 5 deseuri de ambalaje reciclabile diferite. Daca cele 5 raspunsuri sunt corecte, concurentul intra automat in tragerea la sorti care va avea loc la finalul campaniei si in urma careia vor fi oferite 50 de biciclete.

Eco-Rom Ambalaje, compania detinatoare a licentei marcii „Punctul Verde” in Romania si liderul pietei preluarii obligatiilor legale de reciclare a deseurilor de ambalaje, lanseaza campania de informare si educare cu privire la colectarea selectiva a deseurilor de ambalaje: „Colecteaza selectiv! Deseurile de ambalaje se recicleaza!”.

Ai idee cate lucruri folositoare ai aruncat azi la gunoi? Pachetul de biscuiti, sticla de apa, cutia de suc, conserva, cutia de cereale – sunt doar cateva dintre ambalajele pe care le folosim in fiecare zi si pe care le aruncam la gunoi, fara sa stim ca ele sunt deseuri de ambalaje care pot fi reciclate, daca sunt colectate selectiv. Acesta este mesajul prin care campania din acest an organizata de Eco-Rom Ambalaje isi propune sa informeze populatia asupra importantei si necesitatii colectarii selective a deseurilor de ambalaje generate in gospodarii, si care are ca scop reciclarea.

„Campania este principalul program Eco-Rom Ambalaje dedicat publicului, cu precadere celor care au acces la serviciile de colectare selectiva a deseurilor de ambalaje. Programul a fost demarat anul trecut, cand am organizat Caravana Colectarii Selective in Bucuresti si 8 localitati. Anul acesta, campania va ajunge in 17 orase. Pentru ca informatia sa ajunga la populatie si sa determine o schimbare de comportament, este nevoie de o comunicare sustinuta: populatia trebuie sa inteleaga ce este colectarea selectiva, cum se face corect si mai ales de ce este important sa separam deseurile.”, a declarat Mugurel Radulescu, Presedinte Eco-Rom Ambalaje.

Campania „Colecteaza selectiv! Deseurile de ambalaje se recicleaza!” se desfasoara in perioada 8 septembrie – 3 octombrie 2010, in Bucuresti si 16 orase din tara – localitati-cheie in care Eco-Rom Ambalaje sustine realizarea programelor de colectare selectiva: Bacau, Baia Mare, Brasov, Cluj, Constanta, Drobeta Turnu Severin, Focsani, Iasi, Mangalia, Medias, Piatra Neamt, Sfantu Gheorghe, Sighetul Marmatiei, Slobozia, Tulcea si Zalau.

In cadrul campaniei, romanii sunt invitati sa participe la concursul national „Tu ce deseuri de ambalaje ai generat astazi?”, prin care Eco-Rom Ambalaje lanseaza o provocare: fiecare dintre noi ar trebui sa fie atent la deseurile de ambalajele pe care le genereaza. Pornind de la definitia deseului de ambalaj, si anume ambalajul ramas dupa folosirea fiecarui produs, concurentii sunt invitati sa numeasca 5 deseuri de ambalaje reciclabile diferite. Daca cele 5 raspunsuri sunt corecte, concurentul intra automat in tragerea la sorti care va avea loc la finalul campaniei si in urma careia vor fi oferite 50 de biciclete, unui numar de tot atatia castigatori.

Inscrierea la concurs se poate face on-line, pe site-ul campaniei: www.colecteazaselectiv.ro sau prin sms la numarul 1873 (numar cu tarif normal, valabil in toate retelele de telefonie mobila).

„Identificarea deseurilor de ambalaje este primul pas in circuitul reciclarii. A recunoste un deseu de ambalaj, de fiecare data cand il folosesti, inseamna sa constientizezi existenta lui si faptul ca el nu este gunoi, ci trebuie sa fie reciclat. Consideram ca acesta este primul pas in eforturile de a informa, educa si constientiza romanii cu privire la importanta colectarii selective, pentru a-i determina astfel pe cat mai multi dintre noi sa depuna deseurile de de ambalaje separat de gunoiul menajer. Lucru care este cu atat mai important cu cat, in Romania, 60% din deseurile de ambalaje sunt generate de populatie.”, a adaugat Mugurel Radulescu.

De asemenea, cu ocazia campaniei, Eco-Rom Ambalaje lanseaza, in Bucuresti, programul-pilot de home advising. Acesta presupune actiuni de door-to-door a mai multor echipe special pregatite, care sa discute cu oamenii despre colectarea selectiva: cum se face corect si de ce este importanta. In cadrul actiunilor de home advising, bucurestenii vor primi materiale informative despre colectarea selectiva, saci colorati, in culorile colectari selective si pixuri realizate din PET-uri reciclate.

Intrucat 60% din cantitatea totala de deseuri de ambalaje generate in Romana se regaseste la populatie, cresterea cantitatilor colectate din gospodarii trebuie sa cresca intr-un ritm alert. Numai astfel, Romania va putea sa indeplineasca tintele de reciclare si valorificare asumate in momentul aderarii la Uniunea Europeana, in continua crestere, an de an, pana la atingerea pragului de 60% la orizontul anului 2013.

In prezent, Eco-Rom Ambalaje a dezvoltat sistemul de colectare selectiva la populatie, cu sprijinul autoritatilor locale si al societatilor de salubritate, in 85 de localitati din Romania, punand la dispozitie peste 6.000 de containere de colectare selectiva. Compania atinge astfel, in prezent, aproximativ 15% din totalul populatiei, cu un numar de persoane arondate de 3.300.000 (comparativ cu 2.625.000 de cetateni in 2009). Ca urmare a investitiilor in infrastructura, dar si a colaborarii Eco-Rom Ambalaje cu partenerii locali (primarii locale, operatori de salubritate), cantitatile de deseuri de ambalaje colectate de la populatie au crescut, in prima jumatate a anului 2010, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, in perioada ianuarie – iunie 2010, cantitatea totala colectata de la populatie a fost de 9.370 de tone, dintre care: 5.868 tone hartie/carton, 2.914 tone plastic, 544 tone sticla si 44 tone metal.

Cantitatea totala de deseuri de ambalaje colectate de la populatie in anul 2009 a fost de 15.231 tone.

In perioada ianuarie – iunie 2010, cantitatea totala de deseuri de ambalaje reciclata si valorificata (atat de la populatie cat si din fluxul industrial-comercial) cu sprijinul Eco-Rom Ambalaje a fost de 170.634 tone, din totalul de 289.156 tone de ambalaje puse pe piata in aceeasi perioada de companiile membre.

Sursa: Realitatea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *