Cand se va relua programul Casa Verde

0
74
Cand se va relua programul Casa Verde
Cand se va relua programul Casa Verde

Cum orice minune dureaza putin, programul Casa Verde, lansat de Ministerul Mediului in anul 2010, a supravietuit doar doi ani, din care ultimele luni au fost foarte dificile. Si in prezent, constantenii inca mai recupereaza banii pentru lucrarile facute in urma cu un an.

In ultima clipa, chiar inainte de alegerile de la finele anului trecut, Ministerul Mediului a mai gasit niscaiva fonduri si le-a dat bani romanilor care aveau deja cererile depuse si aprobate. Dupa care totul s-a incheiat.

Deocamdata, nu se stie soarta programului pentru instalarea sistemelor pentru incalzire care utilizeaza energie regenerabila, desi din ce in ce mai multi constanteni au devenit interesati de el. Potrivit reprezentatilor Administratiei Fondului de Mediu (AFM), cel care se ocupa de finantarea programului, este posibil ca acesta sa fie repornit in anul 2013. In perioada urmatoare, ar putea fi propus un buget, iar acesta va trebui aprobat prin hotarare de Guvern.

6.000 sau 8.000 de lei de la stat
Programul Casa Verde le da posibilitatea romanilor sa primeasca din Fondul de Mediu 6.000 ori 8.000 de lei pentru a-si dota casa cu sisteme de incalzire care utilizeaza energie regenerabila.
La finele anului trecut, Agentia Judeteana de Mediu Constanta (APMC) inca mai primea cereri de decontare a cheltuielilor pentru cei carora li s-a aprobat finantarea in anii 2010 si 2011. Insa pentru 2012 nu s-au facut deloc inscrieri. In total, pentru sesiunile 2010 si 2011, la Agentia Judeteana pentru Protectia Mediului au fost inregistrate 857 de dosare de finantare.

Ce trebuie sa contina dosarul
Iata lista cu actele care va trebuie pentru a va inregistra pentru Casa Verde:
l cerere de finantare nerambursabila;
l declaratie pe propria raspundere privind situatia imobilului si inexistenta unei alte finantari pentru aceeasi lucrare;
l copie de pe actul de identitate;
l extras de carte funciara care sa ateste dreptul de (co)proprietate al solicitantului asupra imobilului in care se va realiza proiectul, in original, sau autorizatie de construire emisa pe numele solicitantului, in copie legalizata, in cazul imobilelor aflate in constructie, ambele valabile la data depunerii;
l certificat de atestare fiscala privind plata obligatiilor la bugetul local, in original, valabil la data depunerii dosarului de finantare, eliberat de catre organele competente de pe raza carora isi are domiciliul solicitantul;
l adeverinta privind crearea unui cont bancar (pentru decontare), emisa de o banca comerciala, in original;
l un plic pe care vor fi mentionate numele si adresa completa a solicitantului, titlul programului si sesiunea de depunere.
Analiza dosarului poate dura cateva luni, dupa care veti fi invitati sa semnati contractul de finantare nerambursabila cu Agentia Judeteana pentru Protectia Mediului Constanta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here