Caravana Colectarii Selective a ajuns la final!

gunoiul DelteiSambata si duminica (10 si 11 octombrie) au marcat incheierea campaniei Caravana Colectarii Selective, prin prezenta Caravanei in sectoarele 2, 3 si 6 din Bucuresti. Campania de informare cu privire la colectarea selectiva a deseurilor de ambalaje s-a desfasurat timp de 9 saptamani la nivel national, in perioada 15 august – 11 octombrie, si a fost initiata de Eco-Rom Ambalaje, compania detinatoare a licentei marcii „Punctul Verde” in Romania si liderul pietei preluarii obligatiilor legale de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje.

Mii de buline verzi cu mesajul „Si eu colectez selectiv deseurile de ambalaje!” au ramas lipite, in urma Caravanei, pe cutiile postale ale locuitorilor din orasele: Tulcea, Brasov, Bacau, Baia Mare, Drobeta Turnu Severin, Iasi, Suceava, Arad si Bucuresti, acolo unde a ajuns anul acesta Caravana Colectarii Selective. Prin lipirea unei buline verzi pe propria cutie postala, fiecare familie a anuntat ca face colectare selectiva si astfel a avut sansa sa fie vizitata de Caravana. Aproximativ 200 de familii au fost premiate cu aparate electrocasnice, pe toata durata campaniei, pentru ca au demonstrat ca fac in mod corect colectare selectiva.

Stiati ca… prin reciclarea a 6 ambalaje de plastic pentru bauturi poate fi realizat un tricou? Sau ca din 80 de ambalaje metalice pentru bauturi se poate face o roata de bicicleta?

Acest gen de informatii despre importanta reciclarii au ajuns la peste 150.000 de cetateni din cele 9 orase ale campaniei, care au inteles astfel motivatia pentru care ar trebui sa „cultive” un obicei de colectare selectiva a deseurilor de ambalaje.

„Caravana Colectarii Selective a insemnat 9 saptamani in care am mers pe teren, am interactionat cu oamenii, am vorbit cu ei despre colectarea selectiva a deseurilor de ambalaje. Cei mai multi
ne-au demonstrat ca obisnuiesc sa sorteze corect deseurile inainte de a le duce la punctele de colectare, altii s-au aratat destul de refractari, insa ne-au ascultat, acest fapt constituind un prim pas in schimbarea comportamentului lor. Campania desfasurata de Eco-Rom Ambalaje a beneficiat de sprijinul primariilor si al societatilor de salubritate, pe toata durata campaniei. Am cautat impreuna descoperirea celor mai eficiente solutii pentru cetateni, astfel incat, cu aportul lor, sa obtinem rezultate performante. Rezultate care, prin conjugarea eforturilor, vor conduce la extinderea si optimizarea colectarii selective a deseurilor de ambalaje”, a declarat Lorita Constantinescu, PR&Communication Manager, Eco-Rom Ambalaje.

Mesajele de colectare selectiva au fost transmise de-a lungul campaniei si cu ajutorul mass-media, prin intermediul radiourilor locale, prin insert in ziarul local si, in Bucuresti, prin drop mail in cutiile postale – stickerul cu „bulina verde”, ce a oferit detalii despre campanie.

De asemenea, mesajele de colectare selectiva a deseurilor de ambalaje sunt transmise si prin intermediul unei campanii TV nationale care se deruleaza timp de 3 saptamani si se va incheia pe data de 18 octombrie.

60% din cantitatile totale de deseuri de ambalaje se regasesc la populatie

Potrivit angajamentelor asumate de Romania in momentul aderarii la Uniunea Europeana, cantitatea totala a deseurilor de ambalaje care trebuie valorificata urmeaza sa creasca an de an pana la atingerea pragului de 60% la orizontul anului 2013. Pentru a atinge acest obiectiv, este necesar ca ponderea cantitatii de deseuri colectate de la populatie sa creasca semnificativ, tinand cont de faptul ca la populatie se regasesc aproximativ 60% din cantitatile totale de deseuri de ambalaje puse pe piata. Anul trecut, cantitatile colectate de la populatie cu sprijinul Eco-Rom Ambalaje au insumat aproximativ 12.000 de tone de deseuri de ambalaj, ceea ce inseamna 3,5% din totalul cantitatii de deseuri de ambalaj valorificate de organizatie in anul 2008.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *