Carbonul emis in procesul de fabricatie a hainelor, afisat pe eticheta

Etichetele vor ilustra cat de mult a fost poluata planeta … Preocuparea oamenilor pentru ecologie are efecte si in domeniul vestimentatiei, din ce in ce mai multi clienti ai magazinelor fiind interesati de traseul fabricarii hainelor si de efectele pe care il are acesta asupra mediului.

Viata unui articol obis-nuit de vestimentatie, inainte de a atarna pe un umeras in sifonier, este chiar interesanta. Designul ar putea fi conceput la New York, materialele ar putea proveni de la o fabrica de tesaturi din Japonia, iar cusaturile sa fi fost realizate undeva in Europa, relateaza „New York Times”.

O jacheta sau un tricou ar putea vizita mai multe tari din Asia, inainte de a ajunge intr-un magazin din Europa. Consumatorii preocupati de mediu sunt din ce in ce mai interesati de provenienta materialelor textile si de natura lor organica.

Orice articol vestimen-tar isi poarta propria „am-prenta de carbon”, care, in aproape toate cazurile, este un mister pentru consumator. Astazi, mai multe companii incearca sa faca mai transparent procesul de productie, oferind in-formatii despre traseul produsului. Compania new–yorkeza Patagonia, spre exemplu, ofera asemenea detalii pe website.

Traseu de 26.000 de kilometri

Astfel, aflam ca designul unui pardesiu impermeabil cu pretul de 190 de dolari este conceput in Ventura, California, ca materialul textil provine dintr-o fabrica din Matsuyama, Japonia, ca este cusut in Hanoi, Vietnam, si ca este distribuit printr-o retea din Reno, statul Nevada.

In total, pardesiul a parcurs un drum de 26.176 de kilometri. Compania estimeaza ca totalul emisiilor de carbon generate de-a lungul acestui traseu este de 6,8 kilograme, adica de zece ori greutatea pardesiului. Moshe Godot, presedintele companiei Bagir, care produce costume de 200-3.000 de dolari pentru lantul de magazine Sears, este de parere ca astfel de informatii ar trebui puse mai des la dispozitia consumatorilor.

Bagir va atasa etichete speciale la aceste costume, care dezvaluie „amprenta de carbon” a produsului. „Va fi o eticheta pe care va scrie: -Acest costum a fost produs cu emiterea a 15 kilograme de CO2-„, spune acesta. In timp, mai arata Godot, oamenii vor incepe sa compare cantitatile de pe etichete si sa cumpere in cunostinta de cauza.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *