Carnea rosie predispune la aparitia diabetului

11 Aug 2011 Comenteaza pe Forum Trimite prin Email


Consumul zilnic de carne , provenind mai ales din mezeluri, creste semnificativ riscul de declansare a diabetului de tipul II

Consumul zilnic de carne rosie, provenind mai ales din mezeluri, creste semnificativ riscul de declansare a diabetului de tipul II

Consumul zilnic de carne rosie, provenind mai ales din mezeluri, creste semnificativ riscul de declansare a diabetului de tipul II, o boala care afecteaza din ce in ce mai multi oameni la nivel mondial, potrivit unui studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition, transmite AFP.

Potrivit acestui studiu, cel mai mare realizat pana in prezent, o cantitate de 100 de grame de carne rosie consumata zilnic creste cu 19% riscul de declansare a diabetului. In cazul consumului zilnic a 50 de grame de carne rosie provenind din mezeluri – crenvursti, carnati, pastrama -, riscul de diabet creste cu 51%, spun autorii acestui studiu.

In schimb, inlocuirea acestui tip de carne cu surse de proteine mai sanatoase, precum lactatele cu continut scazut de grasimi, nucile si cerealele integrale, poate scadea semnificativ riscul de diabet de tipul II, asociat mai ales cu obezitatea, sedentarismul si alimentatia nesanatoasa.

Astfel, daca o persoana care consuma zilnic minimum 100 de grame de carne rosie – vita, oaie, cal – ar inlocui acest aliment cu aceeasi cantitate de proteine provenind din nuci, riscul de diabet ar scadea cu 17%. Totodata, riscul ar scadea cu 23% daca s-ar inlocui carnea rosie cu cereale integrale, spun autorii studiului, explicand ca au luat in calcul, in determinarea acestor valori, varsta participantilor la studiu, indicele de masa corporala si alti factori de risc.

Pentru acest studiu, cercetatorii au analizat raspunsurile unui chestionar completat de 37.083 de barbati – monitorizati timp de 20 de ani – si de 79.570 de femei – monitorizate timp de 28 de ani. Lor li se adauga 87.504 de asistente medicale, monitorizate timp de 14 ani. Cercetatorii au efectuat o meta-analiza, incluzand rezultatele studiului lor si cele ale altor studii precedente, analizand astfel datele oferite de 442.101 persoane.

Peste 28.000 de participanti la studiu s-au imbolnavit de diabet in timpul studiului, au precizat autorii acestuia.

“Fara niciun dubiu, rezultatele acestui studiu au implicatii majore in ceea ce priveste sanatatea publica, avand in vedere cresterea cazurilor de diabet de tipul II, care ia forma unei epidemii, dar si cresterea consumului de carne rosie peste tot in lume”, spune Frank Hu, profesor de nutritie si epidemiologie la Facultatea de sanatate publica de la Harvard, principalul autor al studiului.
“Vestea buna este ca acesti factori de risc pot fi eliminati prin inlocuirea carnii cu surse de proteine mai sanatoase”, a mai spus acesta.

La nivel mondial, aproximativ 350 de milioane de sunt bolnavi de diabet.

Studii mai mici efectuate in ultimii ani au stabilit legaturi intre un risc crescut de diabet si consumul de mezeluri pe baza de carne rosie, insa in ceea ce priveste carnea rosie ca atare, rezultatele nu au fost concludente.

Un alt studiu realizat de specialistii de la Harvard, publicat in 2010, indica o legatura intre consumul regulat de carne rosie si un risc crescut de maladii cardiovasculare, insa fara a face diferenta intre carnea procesata si cea non-procesata.

Totodata, consumul de carne rosie ar tripla riscul de recidiva in cazul pacientilor diagnosticati cu un de colon, comparativ cu cei care au un bogat in fructe, si peste, potrivit unui studiu publicat in august 2007 in Journal of the American Medical Association (JAMA).

Si, nu in ultimul rand, potrivit unor studii aparute in noiembrie 2006 in Archives of Internal Medicine, consumul zilnic de carne rosie creste riscul de cancer mamar inaintea menopauzei.

Sursa: Gandul


Urmareste EcoMagazin.ro pe FaceBook



Pentru mai multe informatii adulti, alimentatia, barbati, cancer, cancer mamar, carne, carne rosie, cereale, chestionar, consumul de carne, diabet, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.

Recomandari la acest articol Carnea rosie distruge sanatatea si mediul
14 Sep 2007

Utilizarea acesteia in alimentatie provoaca nenumarate boli si polueaza planeta Consumul excesiv de carne rosie nu este nociv numai pentru sanatatea omului, dar afecteaza si calitatea mediului inconjurator, reiese dintr-un studiu publicat in revista medicala “Lancet”. Agricultura degaja, la nivel… Citeste mai departe»



Carnea rosie sporeste riscul de aparitie a cancerului
5 Iul 2009

carne rosie Carnea rosie si lactatele cresc riscul de aparitie a cancerului pancreatic, arata un studiu realizat de cercetatori americani, publicat in Journal of the National Cancer Institute. Cancerul pancreatic este fatal in 95% din cazuri, iar fumatul si obezitatea sunt factori… Citeste mai departe»

Verdeturi contra diabetului
24 Aug 2010

verdeturi Legumele cu frunze verzi sunt un aliat de nadejde in lupta cu diabetul de tip 2, arata un studiu realizat de cercetatori britanici de la Universitatea din Leicester. Acestia recomanda consumul zilnic de spanac, salata verde, patrunjel sau varza. Studiul… Citeste mai departe»

Gripa favorizeaza aparitia nevralgiilor
9 Ian 2008

Foarte multi s-au confruntat macar o data cu durerile de dinti. Specialistul Click!, medic stomatolog Ada Epistatu, va explica azi cum se trateaza nevralgiile. Nevralgiile sunt manifestari dureroase acute pe teritoriul de distributie al unui nerv. Frecvent, acestea pot fi… Citeste mai departe»

Rodiile previn aparitia cancerului la san
9 Ian 2010

rodie Un studiu a indicat ca prin consumul de rodii se reduce considerabil riscul aparitiei cancerului la san Cercetatorii americani au precizat ca fructul contine o substanta fitochimica cunoscuta sub numele de acid elagic, care impiedica dezvoltarea celulelor canceroase. Iar studiile… Citeste mai departe»

Carnea, la control
9 Feb 2008

ASPRU – Legislatia romaneasca este foarte drastica Verificarile facute de ANPC i-au facut pe membrii patronatelor sa ia atitudine fata de ilegalitatile gasite in piata. Asociatia Romana a Carnii (ARC) a precizat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca… Citeste mai departe»

Carnea de pui si de curcan
16 Feb 2008

RECOMANDARE – Proteine pentru cei care vor sa slabeasca Pieptul de curcan fara piele este cea mai slaba carne. 100 g piept de curcan contin doar 0,5 g grasimi, de aceea poate fi inclus cu incredere in regimul celor care… Citeste mai departe»

Uniunea Europeana aniverseaza 20 de ani de protectie a naturii
22 Mai 2012

Capra neagră din Abruzzo, Camoscio AppenninicoSarbatorim a douazecea aniversare a doua instrumente esentiale pentru conservarea si utilizarea durabila a naturii in UE: Directiva „Habitate” si LIFE – Programul UE de finantare pentru mediu. In urma cu douazeci de ani, statele membre ale UE au adoptat in… Citeste mai departe»

Studiu: 11 efecte interesante ale oxitocinei, hormonul dragostei
22 Mai 2012

Studiu: 11 efecte interesante ale oxitocinei, hormonul dragosteiOxitocina este un hormon natural care se regaseste in creier, fiind produsa de glanda hipofiza. Cunoscuta si sub numele de “hormonul dragostei”, oxitocina are un rol crucial in reproducere, avand insa numeroase beneficii asupra organismului. Iata care sunt 11 dintre… Citeste mai departe»

Raul Arges ar putea intra in cartea recordurilor in ceea ce priveste numarul de PET-uri plutitoare pe apele sale
22 Mai 2012

Râul Argeş ar putea intra în cartea recordurilor în ceea ce priveşte numărul de PET-uri plutitoare pe apele saleMulta apa va mai trece peste Arges pana cand vor invata romanii sa pretuiasca mediul si sa nu isi mai bata joc de el, asa cum fac acum. Raul Arges ar putea intra in cartea recordurilor in ceea ce priveste… Citeste mai departe»