Cat ne costa inchiderea gropilor de gunoi neagreate de U.E.?

0
24
Cat ne costa inchiderea gropilor de gunoi neagreate de U.E.?
Cat ne costa inchiderea gropilor de gunoi neagreate de U.E.?

Aderarea la Uniunea Europeana ne-a adus obligatii clare in ceea ce priveste normele de protectie a mediului, printre acestea si cele care stabilesc cum trebuie sa functioneze o groapa de gunoi. Autoritatile locale au avut la dispozitie ani buni in care sa rezolve problema deseurilor depozitate inainte la marginea localitatilor, in conditii insalubre si la indemana oricarui trecator. Exista, insa, si astazi administratii care nu au reusit sa depaseasca, prin propriile puteri financiare, chestiunea deseurilor, asa ca s-a recurs la un procedeu centralizat de inchidere a depozitelor neconforme cu regulile europene. Recent, Consiliul Judetean Constanta a lansat anuntul de achizitie privind contractul „Inchiderea depozitelor de deseuri urbane neconforme (Harsova, Cernavoda, Techirghiol, Murfatlar si Medgidia)“, un contract-mamut care presupune nu doar eliberarea terenurilor de muntii de gunoaie adunati in zeci de ani, dar si reabilitarea suprafetelor si acoperirea lor.

La Murfatlar, de pilda, depozitul de deseuri functioneaza din anul 1976 si ocupa o suprafata de 3,91 hectare. La Techirghiol este o groapa mult mai veche, din 1960, pe doua hectare, care dupa inchidere se estimeaza ca va ocupa o suprafata de 1,66 ha si va avea un volum de deseuri de peste 60.000 mc. Aproape la fel de vechi sunt si depozitele de gunoi din Cernavoda, Medgidia si Harsova, care functioneaza sub administrarea primariilor locale.

Valoarea estimata a contractului este pe masura investitiilor, care se preconizeaza astfel: 35.381.214,25 lei, din care cea mai mare parte, aproape 30 de milioane de lei reprezinta constructiile si instalatiile. Termenul pentru finalizarea contractului este de 15 luni de la atribuire. C.J.C. a recurs la modalitatea de licitatie offline pentru acest contract, iar criteriul de atribuire va fi pretul cel mai scazut.

Un alt contract atribuit zilele trecute de catre C.J.C. este cel care are drept obiect efectuarea auditului financiar pentru proiectul „Sistem de management integrat al deseurilor in judetul Constanta“. Firma care va efectua auditul este Staff S.R.L. din Constanta, care a oferit o suma cu peste 100.000 de lei, sub valoarea estimata initial.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here