„Cel mai ecologic motor” apartine hibrizilor Opel Ampera/Chevrolet Volt

    „Cel mai ecologic motor” apartine hibrizilor Opel Ampera/Chevrolet Volt

    Detinator al titlurilor “Car of the Year 2012”, “Green Engine” dar si al onorantului premiu “Green Technology Award”, distinctii acordate gratie abordarii tehnologiei de propulsie ecologica, sistemul dezvoltat de General Motors pentru gemenii hibrizi cu autonomie extinsa Opel Ampera/Chevrolet Volt spulbera orice nelinisti cauzate de problema autonomiei la modelele electrice.

    Stresul epuizarii bateriei caracteristic modelelor electrice a fost eradicat pe modelul Opel Ampera, astfel ca un mic propulsor termic preia rolul de generator de electricitate pentru cel electric, atunci cand acumulatorii mai au doar 20% din capacitate. Precizam ca nu exista nicio legatura mecanica de transmitere a cuplului de la motorul termic spre rotile masinii, Opel Ampera fiind propulsat direct si exclusiv de fluxul de curent care alimenteaza motorul electric.

    Deoarece aerodinamica joaca un rol important in determinarea autonomiei, inginerii GM au dezvoltat un design prin care s-a obtinut unul dintre cele mai aerodinamice vehicule produse in istoria constructorului, cu un coeficient Cx de doar 0,29.

    Alt avantaj al lui Ampera este ca, dipunand de o caroserie clasica cu dimensiuni (L x l x h) de 4,5 metri x 1,79 m x 1,44 m, la bordul hibridului se pot acomoda fara probleme patru persoane, cei din fata fiind rasfatati precum in limuzina Insignia, pasagerii din spate stand si ei confortabil pe cele doua locuri individuale, iar portbagajul ofera un volum util de 310 litri, usor accesabil prin hayonul decupat generos. Prin afectarea habitaclului volumul acestuia depaseste valoarea de 1.000 de litri.

    GM a reusit sa mentina masa totala a masinii la putin peste 1,73 tone, in ciuda faptului ca bateria Li-Ion cu 288 elementi cantareste doar ea aproape 200 kg.

    Inima sistemul propulsor de pe Opel Ampera este constituita din trei motoare: unul termic in patru cilindri cu o capacitate de 1,4 litri (86 CP si 130 Nm), un motor electric principal de 111 kw (150 CP), plus un generator cu o putere de 54 kW. Motorul electric principal este alimentat de bateriile cu o capacitate de 16 kWh , la o tensiune de 365 V, iar in momentul in care acestea sunt pe punctul de a se descarca, intra in functiune motorul pe benzina, care prin intermediul generatorului alimenteaza cu curent motorul electric principal . Nu exista nicio legatura directa intre motorul termic si roti, propulsorul pe benzina functionand doar pentru a pune in miscare generatorul care produce energie electrica. Trecerea de la regimul de functionare pur electric la cel sprijinit de motorul termic si invers se face extrem de fluid, fara a se percepe pierderi de cuplu.

    Performantele hibridului Ampera sunt excelente, astfel demarajul 0-100 km/h este rezolvat in 9 secunde iar viteza maxima este de 160 km/h. Ecologicul Opel poate rula cu un plin de baterii in modul exclusiv electric, fara interventia motorului pe benzina, pe o distanta cuprinsa intre 40 si 80 km, iar atunci cand propulsorul termic intervine , acesta o face cerand in schimb doar 1,6 litri de benzina la suta, asta fara insa a se abuza de accelerari violente si viteze prea mari. Capacitate de stocare de 35 de litri a rezervorului pe benzina extinde autonomia lui Ampera pana la un maxim de 550 km.

    Ampera are in portbagaj un cablu electric de 6 metri lungime prin care masina poate fi conectata la o priza casnica normala de 220 V, incarcarea bateriei facandu-se in patru ore.

    Atunci cand propulsorul termic intervine in mers pentru a genera electricitate pentru cel electric, acesta o face in cel mai fluent mod si lipsit de socuri.

    La interior, plansa de bord plonjata este dominata de doua mari ecrane, unul aflat in fata soferului iar celalalt in partea superioara a consolei centrale. Pe cel de-al doilea display se pot urmari diverse informatii legate de starea bateriei, astfel ca la accesarea simbolului cu o frunza, apar informatii legate de nivelul de energie si regimurile de utilizare. Cu ajutorul comutatorului rotativ mai pot fi urmarite fluxurilor de putere in timpul mersului intre baterie, motorul termic, motorul electric si generator, date despre stadiul de incarcare sau consumurile inregistrate in cele doua module.

    Pe tunelul median, la baza consolei centrale, se afla un pseudo-schimbator de viteze care dispune de clasicele moduri ale unei transmisii automate, respective D (Drive), N (Neutral), R (Reverse) dar la care este adaugat un modul L de recuperare a energiei cinetice cu rol de imbunatatire a eficientei energetice.

    Vizual vorbind, masina are un aspect reusit, farurile ingustate facand parte dintr-un original desen ce preia geometria a doua forme simetrice de bumerang ce se prelungesc in jos, pe spoiler. Linia laterala ascede spre o parte posterioara masiva si destul de inalta, marginea hayonului incluzand un eleron discret integrat . Luneta este impartita in doua parti, cea secundara aflata in dreptul blocurilor optice spate, pozitionata sub cel de-al treilea stop, fiind inchisa la culoare.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *