O vitamină ar putea înlocui antibioticele

Usturoiul, ceapa, mararul, busuiocul, cimbrul si hreanul actioneaza asupra bacteriilor in acelasi mod ca si antibioticele. Spre deosebire de acestea, „medicamentele” din natura au mai putine efecte secundare.antibioticele din gradina

Considerat de foarte mult timp un „aliment-miracol”, usturoiul este recunoscut datorita continutului bogat in vitamine (complex B, C), in minerale (calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, zinc si seleniu), dar si datorita proprie-tatilor sale antibiotice, antiseptice si antifungice.

Studiile recente au demonstrat ca substantele continute de usturoi pot neutraliza 60 de specii de ciuperci si 20 de specii de bacterii, printre care si pneumococul responsabil pentru aparitia pneumoniei si stafilococul auriu.

Datorita acestor calitati, este indicat sa consumi zilnic unul sau doi catei de usturoi. In cazul in -care optezi pentru usturoiul verde, adauga frunzele proaspete in salata.

Ceapa se consuma in stare cruda

Un alt antibiotic natural care face parte din aceeasi categorie cu usturoiul este ceapa, una dintre cele mai folosite legume la noi in tara. Ea are proprietati antiseptice, antivirale, antibacteriene si antifungice. Atentie insa, ceapa trebuie consumata in stare naturala, in niciun caz fiarta sau prajita, daca vrei sa beneficiezi la maximum de proprietatile sale!

Mararul curata aparatul respirator

Mararul previne infectiile bacteriene si, in plus, descongestioneaza caile respiratorii, fiind util pentru combaterea virozelor. Insa nu este indicat -sa-l adaugi in mancare sau in salate daca a stat mai mult de patru zile in frigider.

Busuiocul distruge bacteriile

Busuiocul contine peste 80 de substante nutritive, printre care vitaminele A si C, magneziu, fier, calciu si potasiu. Este recunoscut pentru faptul ca are efecte antiinflamatoare asemanatoare cu ibuprofenul, dar si pentru capacitatea sa de a impiedica inmultirea bacteriilor, mai ales in cazul virozelor respiratorii.

Deoarece are in continut ulei volatil, este bine ca busuiocul sa fie adaugat in mancare la sfarsitul prepararii acesteia. In plus, frunzele verzi sau uscate se utilizeaza pentru a da aroma sosurilor, salatelor si muraturilor.

Hrean, in caz de bronsita

Radacina de hrean este bogata in vitaminele B si C, in fier, magneziu, calciu, potasiu si in substante cu actiune antibacteriana. In plus, are efect expectorant, bronhodilatator si intareste sistemul imunitar. Este indicata pentru combaterea gripei, sinuzitei si bronsitei. Atentie insa, radacina de hrean trebuie consumata cu moderatie, deoarece, in exces, poate duce la iritarea tractului gastrointestinal!

Specialistul nostru Livia Nena, biolog nutritionist

Dintre toate legumele cu proprietati antibiotice, usturoiul este cel mai eficient. El contine in principal: uleiuri volatile, saruri minerale (iod, siliciu, sulf, sodiu, potasiu) si substante cu proprietati antibiotice (alicina, garlicina).

Usturoiul este recomandat in profilaxia si in tratamentul bolilor infectioase, afectiunilor pulmonare, hipertensiunii arteriale, tulburarilor de circulatie periferica, varicelor, aterosclerozei (profilaxie), edemelor, litiazei urinare si parazitozei intestinale.

Calitati

Ceapa, consumata cruda, are proprietati antiseptice, antivirale si antifungice.

Sursa: Adevarul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here