Cenusa din Bariera Valcii, eliminata cu scandal

    Firma care acopera cu pamant haldele de cenusa ale Complexului Energetic Craiova sustine ca solutia tehnica este gresita. In replica, oficialii complexului spun ca societatea a sublicitat lucrarea, iar acum vrea suplimentarea contractului.
    cenusa
    T&T Partner”s Construct SRL, societatea care a castigat licitatia pentru acoperirea cu pamant a depozitului de cenusa ce apartine Sucursalei II a Complexului Energetic (CE) Craiova, acuza unitatea ca nu asigura conditiile optime pentru realizarea lucrarii. Firma trebuie sa acopere 500.000 mp cu un strat de pamant gros de 10 cm contra sumei de 249.000 de lei. In momentul demararii lucrarilor, au inceput problemele. „Pe acest areal nu se poate circula cu bascule de transport decat in cazul construirii unor drumuri tehnologice de circa sase metri pe aproximativ 30% din suprafata haldei, aceasta generand o cantitate suplimentara de 150.000 mp. Inmultit cu 20 cm, inseamna 300.000 mc. Tot in acest proiect, am constatat ca, incercand sa acoperim aceasta cenusa cu 10 cm de pamant, rezultatul este zero, deoarece la aceasta grosime pamantul este amestecat cu cenusa, care ramane la suprafata. Am sugerat autoritatii contractante sa ne puna la dispozitie cantitatea suplimentara de pamant si plata suplimentara a manoperei exact ca in contractul general, insa ne-a anuntat ca grosimea stratului s-a calculat in functie de bugetul alocat si nu dupa un criteriu tehnic”, se scrie intr-un memoriu adresat redactiei GdS.

    Este buna solutia tehnica?

    Pentru executant, proiectul pare facut „in pauza dintre doua cafele”. Potrivit reprezentantilor firmei, CE Craiova nu gaseste de cuviinta sa aloce „zdrobitoarea suma de circa 400.000 sau 500.000 de lei pentru a diminua efectele nocive ale acestor halde”. „Cred ca proiectul a fost facut pe genunchi de un inginer de la CET. Noi am luat de bun ce au scris ei acolo si am castigat lucrarea la licitatie. Cand am intrat pe amplasamentul respectiv, ne-am dat seama ca nu putem circula cu basculele pentru ca se lasau rotile la masini si ramaneau intepenite. Le-am cerut sa schimbe proiectul, pentru ca si un muncitor necalificat isi dadea seama ca e prost. Am constatat ca pe un strat de 30 de centimetri putem circula. Pe de alta parte, stratul de 10 cm cade in cenusa, care e ca o faina, trebuie cel putin 20 de centimetri”, a declarat patronul firmei, Marian Tabara.
    Pe de alta parte, directorul CE Craiova, Constantin Balasoiu, spune ca firma cunoastea conditiile de lucru inainte de licitatie: „Noi am descris care sunt conditiile. Stiau ca merg prin cenusa, dar nimeni nu le-a spus sa vina cu bascula de 40 de tone. Sigur, ei ies mai ieftin asa, pentru ca fac mai putine drumuri. Pe de alta parte, au ofertat la jumatate de pret fata de caietul de sarcini, ca sa castige licitatia. Daca suplimentez, ma acuza ceilalti ofertanti ca am trucat licitatia”.
    Directorul afirma ca nu exista proiect pentru aceasta lucrare si ca decizia de a acoperi haldele cu un strat de 10 cm are o ratiune: „Este o solutie intermediara, dar pamantul trebuie sa ramana permeabil pentru fluidul dens, noua tehnologie prin care se va elimina cenusa in curand. Nu era o problema sa punem 15-20 cm, dar solul trebuie sa ramana permeabil”, a concluzionat Balasoiu.

    Sursa: Gazeta de Sud

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *