Chiar si fara timbru de mediu, vanzarile de masini noi nu vor creste

    25% din masini = 90% din poluare
    Chiar si fara timbru de mediu, vanzarile de masini noi nu vor creste
    Chiar si fara timbru de mediu, vanzarile de masini noi nu vor creste

    Autovit: Nu prezenta acestei taxe este problema, ci lipsa banilor celor interesati
    Cei mai afectati de timbru sunt cei cu masini fabricate inainte de 2007, care nu le mai pot vinde

    Noua taxa auto sub forma sa actuala de timbru de mediu impus celor care achizitioneaza autovehicule creeaza mai multe probleme decat beneficii. Nu poate stimula vanzarile de masini noi, impulsioneaza importul de masini second-hand, iar problema inmatricularilor in alte state nu este rezolvata pe toate categoriile de standarde de poluare europene.
    Potrivit lui Attila Okanyi, CEO Allegro Group, compania care administreaza site-ul Autovit.ro,   vanzarile de masini noi din Romania nu pot fi stimulate pentru ca problema este cu totul alta. „Nici  forma actuala nu poate stimula vanzarile de masini noi, principalul obiectiv al acestei taxe. Nu prezenta sau lipsa unei asemenea taxe este problema in Romania. Problema este lipsa banilor. Oamenii nu au bani sa-si cumpere masini noi”, a declarat intr-o conferinta de presa reprezentantul Autovit.ro.
    Potrivit datelor prezentate de acesta, in 2012, forma precedenta a taxei auto a avut ca principal efect cresterea importurilor de masini second-hand cu 85%, fata de 2011. „Numarul masinilor second-hand, inmatriculate pentru prima oara in Romania, aproape s-a dublat anul trecut, crescand de la 94.488 de unitati in 2011, la 174.950 de unitati, iar numarul anunturilor cu masini second-hand, de pe Autovit.ro, a crescut cu 26%. Cu alte cuvinte comertul cu masini rulate a crescut simtitor in 2012”, a mai spus Okanyi.

    Timbrul de mediu poate reprezenta si jumatate din pretul unei masini rulate

    Reprezentantul Autovit.ro a mai precizat ca printre efectele negative principale ale noii forme a taxei auto se numara vanzarile de masini rulate, fabricate inainte de 2007, acesta dand exemplul unei Dacii produse in 2004. „Pentru un Logan cu motor de 1.4, cu standard EURO 3, produs in 2004, timbrul de mediu impus este de 1.117 euro. Asta in conditiile in care pretul mediu al unui asemenea model este de 2.500 de euro. Astfel timbrul mediu nu poate reprezenta jumatate din pretul de achizitie. In aceste conditii multi proprietari au preferat sa scoata de la vanzare aceste masini, pentru ca le pot vinde la jumatatea pretului care se practica din piata. De cealalta parte niciun client nu este atat de naiv sa faca o asemenea achizitie”, a punctat oficialul Autovit.ro.
    Potrivit acestuia, singurul aspect pozitiv al impunerilor financiare ale timbrului de mediu este scaderea numarului anunturilor cu masini neinmatriculate. „Acesta este singurul aspect pozitiv pe care noi l-am putut identifica. Este un lucru bun, pentru ca inseamna ca cei care au masini vechi inmatriculeaza masinile inainte sa le vanda. In special cei care au masini cu EURO 1 si EURO 2. Este mult mai bine asa. Daca tot polueaza macar sa fie inscrise la noi in tara si nu in Bulgaria”, a mai spus Attila Okanyi.

    Peste 80.000 de masini inmatriculate in Bulgaria 

    Prezent la acelasi eveniment, Marin Motoc, directorul adjunct al Politiei Rutiere, a prezentat un set de date, legate de numarul masinilor inmatriculate in alte state si care au proprietari romani. 177.372 autovehicule inmatriculate in alte state au fost depistate circuland pe drumurile publice din Romania, cele mai multe, adica 80.756, fiind inmatriculate in Bulgaria, 23.952 in Italia si 19.567 in Spania.
    Potrivit datelor Politiei Rutiere, in Romania sunt circa 5,7 milioane de masini si peste 6,4 milioane de posesori de permise de conducere.

    Cristian Bucur, directorul Departamentului de omologari individuale al Registrului Auto Roman, a prezentat, in cadrul aceluiasi eveniment, date despre rata respingerilor la controale, ce indica un parc auto, totusi mai sanatos. In ultimii trei ani acest indice s-a redus de la 19,7% in 2011, la 17,2% din totalul de masini venite la control.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *