Cine vinde alimente modificate genetic in Romania?

Majoritatea romanilor (67%) refuza sa consume alimente modificate genetic, cel mai ridicat grad de refuz fiind intalnit in randul populatiei din Oltenia, Muntenia si Dobrogea, potrivit unui sondaj recent comandat de Greenpeace Romania.

In ciuda faptului ca legea din Romania cere ca toate alimentele care contin organisme modificate genetic in procent de 0,9% sa fie etichetate si ca multe supermarketuri sustin ca nu vand alimente modificate genetic, prezenta la raft a acestora nu este exclusa in cazul anumitor lanturi de magazine.

Un sondaj comandat de Greenpeace Romania releva faptul ca majoritatea consumatorilor din Romania (67%) refuza sa consume alimente modificate genetic. Cea mai mare parte dintre respondentii care ar consuma astfel de produse provin din Moldova (21%), in timp ce 72% din respondentii cu resedinta in Oltenia, Muntenia si Dobrogea resping aceasta posibilitate.

In Romania, potrivit Hotararii de Guvern 173/2006, toate alimentele care contin organisme modificate genetic (OMG) in procent mai mare de 0,9% trebuie etichetate.

Legea obliga producatorii sa eticheteze alimentele obtinute din OMG sau care contin aditivi si arome MG, ori obtinute din OMG in procent mai mare de 0,9% cu conditia ca aceste urme de OMG sa fie intamplatoare sau inevitabile din punct de vedere tehnic.

In acest sens, Greenpeace a chestionat in cursul acestui an supermarket-urile care opereaza in Romania pentru a afla care dintre acestea vand alimente modificate genetic si care nu, raspunsurile acestora fiind grupate sub forma unor liste verzi/orange/rosii.

Astfel, supermarket-urile care au garantat faptul ca nu vand alimente modificate genetic nici in marcile proprii si nici in cele furnizate de alti producatori apar pe lista verde a ghidului (Billa, Kaufland, Plus, Profi).

Carrefour, Metro, Selgros, Penny, XXL se afla in lista orange intocmita de Greenpeace, reprezentantii acestor companii precizand ca pot garanta absenta OMG doar pentru propriile marci.

Supermarketurile care nu au putut sau nu au dorit sa garanteze ca nu vand alimente MG sunt prezente pe lista rosie a ghidului (Auchan, Artima, CORA, La Fourmi, Mega Image).

Sondajul privind preferintele consumatorilor a fost realizat de catre compania Mercury Research, in perioada 17-30 iunie 2007, pe un esantion de 1247 respondenti. Studiul este reprezentativ la nivel national, iar eroarea maxima a esantionului este de plus/minus 2.7% la un nivel de incredere de 95%.

Sursa: HotNews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *