Coca-Cola, diluata in SUA, se concentreaza in Asia

Ridicarea unei clase de mijloc in India si in China reprezinta o piata uriasa pentru cresterea vanzarilor companiilor americane in afara SUA. Cel mai mare producator de bauturi racoritoare din lume a comunicat investitorilor ca prognozeaza o dublare a veniturilor la peste 200 de miliarde de dolari pana in 2020.piata chineza

Potentialul pietei chineze este dat de cei peste un miliard de consumatori Foto: Reuters Compania spera sa castige mai mult din vanzarile de bauturi nealcoolice pe pietele emergente si sa reduca in continuare costurile. Presedintele executiv Coca-Cola, Muhtar Kent, a declarat ca volumul vanzarilor s-a dublat din 1997 si ca majorarea va continua in acelasi ritm datorita cererii din China, India si alte tari emergente.

Coca-Cola nu renunta la sistemul francizelor

Coca-Cola spera sa obtina aceste rezultate in ciuda scaderilor pe care le inregistreaza pe piata din SUA, unde se constata trecere a consumatorilor spre sucuri naturale si ceaiuri. Kent a adaugat ca trebuie acordata o atentie marita schimbarilor de pe piata mondiala si reactionat rapid.

Conducerea Coca-Cola crede ca piata mondiala se va schimba radical in urmatorul deceniu, odata cu cresterea clasei de mijloc din tarile emergente si a populatiei urbane. Consumatorii, cei mai multi din ei fiind tineri, doresc sa se identifie cu anumite valori promovate de brandurile preferate, ca de exemplu responsabilitatea pentru protectia mediului, a explicat Kent.

„Consumatorii se definesc pe ei insisi printr-un set de valori bine definit si vor ca si companiile sa procedeze la fel”, explica Joe Tripodi, director comercial si de marketing al Coca-cola. De exemplu, compania va sublinia preucuparea pentru mediu, prin utilizarea sticlelor ecologice. Noua sticla, partial realizata din materii vegetale, va fi lansata pe unele piete, precum Danemerca si Vestul SUA, productia urmand a fi de doua milioane de sticle ecologice pana la sfarsitul anului viitor.

Coca-Cola comercializeaza 70 de branduri diferite in SUA si aproape 500 in in peste 200 de tari unde este prezenta. Cu toate ca produce multe tipuri de bauturi necarbonatate, cele mai mari venituri le obtine din bauturile racoritoare carbogazoase, la care nu va renunta.Prezentarea strategiei Coca-Cola vine dupa ce industria de profil a suferit schimbari importante.

PepsiCo, principalul concurent pe aceasta piata a anuntat ca va achizitiona contra a 7,8 miliarde de dolari companiile imbuteliatoare. In schimb Coca-Cola nu va renunta la sistemul francizelor si nu se va implica direct in productie si distributie. Kent spune ca acest sistem permite concentrarea pe dezvoltarea brandurilor si nu pe distributia lor.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *