Comisia ENVI a PE adopta o rezolutie care promoveaza trecerea la o noua generatie de biocombustibili

0
87
 Comisia ENVI a PE adopta o rezolutie care promoveaza trecerea la o noua generatie de biocombustibili
Comisia ENVI a PE adopta o rezolutie care promoveaza trecerea la o noua generatie de biocombustibili

Comisia pentru mediu, sanatate publica si siguranta alimentara (ENVI) a Parlamentului European (PE) a adoptat joi o propunere legislativa care vizeaza limitarea productiei de biocombustibili traditionali si accelerarea trecerii la o noua generatie de biocombustibili din alte surse. Masura vizeaza reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera provocate de utilizarea in crestere a pamantului arabil pentru cultivarea de plante pentru productia de biocombustibili.

‘Salut decizia comisiei ENVI de a aborda chestiunea emisiilor de gaze cu efect de sera rezultate din schimbarea indirecta a utilizarii terenurilor, limitand productia de biocombustibili agricoli de prima generatie si promovand productia celor avansati’, a declarat raportoarea Corinne Lepage, din grupul ALDE, dupa vot.

‘Cred totusi ca industriei trebuie sa i se dea timp sa se adapteze si voi propune un compromis in acest sens in cadrul sesiunii plenare’, a adaugat ea. Raportul in prima lectura a fost adoptat cu 43 de voturi pentru, 26 impotriva si o abtinere de eurodeputatii din comisia ENVI.

Folosirea terenului arabil pentru a produce plante utilizate la producerea biocombustibilului reduce zona disponibila cultivabila pentru hrana. Acest lucru determina schimbarea destinatiei altor terenuri pentru cultivarea de recolte pentru hrana, proces cunoscut sub numele generic de Schimbare indirecta a utilizarii terenurilor (ILUC). Despadurirea duce insa la randul ei la cresterea emisiilor de gaze cu efect de sera, care ar putea anula in parte efectele benefice ale utilizarii biocombustibililor. PE a cerut inca din 2008 ca factorul ILUC sa fie luat in considerare in elaborarea politicii UE privind biocombustibilii.

Conform noii legislatii, statele membre trebuie sa se asigure ca sursele de energie regenerabile reprezinta cel putin 10% din combustibil utilizat in transporturi pana in 2020. Partea biocombustibililor de prima generatie nu trebuie sa depaseasca 5,5% din consumul total de energie pentru transport pana in 2020, se mentioneaza in rezolutia adoptata de eurodeputati, in conditiile in care Comisia Europeana a propus un plafon de 5%.

Biocombustibilii avansati produsi alte surse, precum alge de mare sau anumite tipuri de deseuri, nu trebuie sa reprezinte, la randul lor, mai putin 2% din consumul pana in 2020, se mai mentioneaza in rezolutie. Totusi, noteaza textul, acest obiectiv nu trebuie realizat lipsind alte industrii de materii prime, destabilizand politica UE privind deseurile, exploatand excesiv padurile sau reducand biodiversitatea.

De asemenea, pentru a promova autovehiculele electrice, eurodeputatii au adoptat o masura care prevede ca electricitatea produsa din surse regenerabile sa reprezinte 2% din consumul total energetic pana in 2020 din transport.

Raportul cu caracter legislativ va fi supus la vot in cadrul sesiunii plenare a PE din septembrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here