Companiile aeriene trebuie sa aiba permise de poluare in cadrul schemei de comercializare a certificatelor de emisii

Unificarea spa?iului aerian european, r?spuns pentru problemele de mediu ?i infrastructur?
Companiile aeriene trebuie sa aiba permise de poluare in cadrul schemei de comercializare a certificatelor de emisii

De la 1 ianuarie 2012, toate companiile aeriene ce opereaza zboruri in Uniunea Europeana sau catre si de la aeroporturi din Uniune trebuie sa aiba permise de poluare in cadrul schemei de comercializare a certificatelor de emisii.

Masurile Uniunii Europene pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera din transportul aerian au provocat o serie de proteste in tarile terte. Raportorul german Peter Liese a declarat ca UE trebuie sa isi sustina regulile.

Conform datelor publicate pe site-ul Parlamentului European, in 28 februarie anul in curs, deputatii europeni de la comisia pentru transport vor pune Comisiei Europene intrebari despre ultimele dezvoltari in domeniul emisiilor provenite din transportul aerian. ‘Emisiile din sectorul aviatic reprezinta 3% din totalul de emisii in UE (de doua ori mai mult decat in 1990) si se estimeaza ca acestea vor creste la 15% pana in 2050. UE limiteaza aceste emisii la 97% din media pe 2004-2006 in 2012 si 95% in anii urmatori (ceea ce inseamna 213, respectiv 208,5 milioane de tone de CO2)’, se arata in comunicatul PE.
In momentul de fata, companiile trebuie sa aiba permise de poluare in cadrul schemei de comercializare a certificatelor de emisii. 85% din permise sunt gratuite, iar 15% trebuie cumparate. Emiterea unei tone de CO2 costa aproximativ 4 euro. Pentru emisiile neacoperite de permise sunt de 100 de euro pe tona de CO2 sau interdictia zborului in sau prin UE.
Noile reguli afecteaza 4.000 de companii aeriene din aproximativ 90 de state. Pana acum, doar 900 de companii au facut cereri pentru alocatiile gratuite. SUA, China si Rusia s-au opus puternic regulilor UE, peste 20 de state semnand la Moscova, pe 22 februarie, o declaratie impotriva schemei de comercializare a certificatelor de emisii. China interzice deja companiilor sale sa participe la aceasta schema. Aceasta coalitie ameninta sa impuna taxe noi companiilor aeriene europene si cere abordarea emisiilor din sectorul aviatic in cadrul Organizatiei Internationale a Aviatiei Civile.
Conform UE, schema de comercializare a certificatelor de emisii a aparut ca reactie la neputinta Organizatiei Internationale a Aviatiei Civile in abordarea reducerii emisiilor din sectorul aviatic. Aceasta nu contravine dreptului international si duce la adaugarea a doar 2 euro la pretul unui bilet de avion.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *