Concluziile Consiliului European privind diversificarea aprovizionarii cu energie a Europei

Strategia de mediu a Moldovei. Cine o va pune în practic??
Concluziile Consiliului European privind diversificarea aprovizionarii cu energie a Europei
Concluziile Consiliului European privind diversificarea aprovizionarii cu energie a Europei

Liderii celor 27 de state membre UE doresc sa ajunga la un acord privind schimbul automat de informatii fiscale despre persoane fizice pana la sfarsitul anului, a anuntat presedintele Consiliului European, Herman Van Rompuy. Liderii europeni nu au luat decizii concrete, insa presedintele Consiliului European a spus ca au fost obtinute rezultate bune in ceea ce priveste coordonarea la nivel european pentru ambele teme discutate: energia si combaterea evaziunii fiscale. In domeniul energiei, documentul final (descarca si vezi in atasament) arata ca politica energetica a UE trebuie sa asigure securitatea aprovizionarii gospodariilor si a companiilor la preturi si costuri accesibile si competitive, intr-un mod durabil si in conditii de siguranta.

„Raman esentiale intensificarea in continuare a diversificarii aprovizionarii cu energie a Europei si dezvoltarea resurselor energetice indigene in vederea asigurarii securitatii aprovizionarii, a reducerii dependentei energetice externe a UE si a stimularii cresterii economice. Masurile privind eficienta energetica pot contribui in mod semnificativ la inversarea tendintelor actuale de la nivelul preturilor energiei si al costurilor aferente. Punerea in aplicare a Directivei privind eficienta energetica si a Directivei privind performanta energetica a cladirilor are o importanta majora. Comisia va revizui Directiva privind proiectarea ecologica si Directiva privind etichetarea energetica inainte de sfarsitul anului 2014, in conformitate cu evolutiile tehnologice” se mai arata in documentul final.

Alte concluzii ale summitului:
• in urma acordului obtinut la 14 mai 2013 privind mandatul pentru imbunatatirea acordurilor UE cu Elvetia, Liechtenstein, Monaco, Andorra si San Marino, negocierile vor incepe cat mai curand posibil, pentru a se asigura ca aceste tari continua sa aplicemasuri echivalente cu cele din UE.

• tinand seama de cele mentionate anterior si remarcand consensul cu privire la domeniul de aplicare al directivei revizuite privind impozitarea veniturilor din economii, Consiliul European a solicitat adoptarea acesteia inainte de sfarsitul anului;

• statele membre vor acorda prioritate, de asemenea, actiunilor concrete care decurg din Planul de actiune in vederea consolidarii luptei impotriva fraudei fiscale si a evaziunii fiscale;

• pentru a combate frauda in materie de TVA, Consiliul European invita Consiliul sa adopte pana cel tarziu in iunie 2013 Directiva privind mecanismul de reactie rapida si Directiva privind taxarea inversa;

• vor continua lucrarile referitoare la recomandarile Comisiei privind planificarea fiscala agresiva si transferul profiturilor. Comisia intentioneaza sa prezinte inainte de sfarsitul anului o propunere de revizuire a Directivei privind societatile-mama si filialele si este in curs de revizuire a dispozitiilor antiabuz din legislatia UE relevanta. Consiliul European asteapta cu interes viitorul raport al OCDE privind erodarea bazei impozabile si transferul profiturilor;

• este important sa se continue lucrarile in cadrul UE cu privire la eliminarea masurilor fiscale daunatoare. In acest scop, ar trebui sa se lucreze asupra consolidarii Codului de conduita in domeniul impozitarii intreprinderilor pe baza mandatului actual;

• de asemenea, trebuie depuse eforturi la nivel global impotriva erodarii bazei impozabile, a transferului profiturilor, a lipsei de transparenta si a masurilor fiscale daunatoare, impreuna cu tarile terte si in cadrul forurilor internationale relevante, precum OCDE, astfel incat sa se asigure conditii echitabile de concurenta, pe baza unor pozitii coordonate ale UE. In special, sunt necesare eforturi suplimentare pentru a garanta ca tarile terte, inclusiv tarile in curs de dezvoltare, indeplinesc standardele corespunzatoare de buna guvernanta in chestiuni fiscale;

• trebuie rezolvate cazurile de evaziune fiscala si de frauda fiscala si trebuie combatuta spalarea de bani, in interiorul pietei interne si in raport cu tarile terte si jurisdictiile necooperante, intr-un mod cuprinzator.

• in ambele cazuri, este esentiala identificarea beneficiarului real, inclusiv in ceea ce priveste intreprinderile, trusturile si fundatiile.

• revizuirea celei de a treia directive privind combaterea spalarii de bani ar trebui adoptata pana la sfarsitul anului;

• propunerea de modificare a directivelor in ceea ce priveste dezvaluirea informatiilor nefinanciare si privind diversitatea de catre anumite societati si grupuri mari va fi examinata, in special in vederea asigurarii raportarii pentru fiecare tara de catre societatile si grupurile mari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *