Consumul frecvent de bauturi racoritoare cu acid creste riscul imbolnavirii de astm si boli respiratorii

9 Feb 2012 Comenteaza pe Forum Trimite prin Email


Consumul frecvent de cu acid creste riscul imbolnavirii de si boli respiratorii

Consumul frecvent de bauturi racoritoare cu acid creste riscul imbolnavirii de astm sau al dezvoltarii unei alte care afecteaza respiratia, arata un studiu al oamenilor de stiinta australieni.

Cercetatorii de la Adelaide University (Australia), au monitorizat starea de si consumul de bauturi racoritoare a aproape 17.000 de persoane, cu varsta de peste 16 ani, pe parcursul a doi ani.

Riscurile cresc de la 500 ml de pe zi

Rezultatele au aratat ca una din zece persoane bea cel putin jumatate de litru de bauturi racoritoare zilnic. „Cantitatea de consumate este asociata cu un risc crescut de astm si/sau boala pulmonara obstructiva (BPO). Exista o relatie de tip doza-raspuns, ceea ce inseamna ca riscul de a ne imbolnavi de aceste boli creste pe masura ce consumam mai multe bauturi racoritoare”, a explicat echipa condusa de profesorul Zumin Shi, in revista de specialitate „Respirology”, citata de publicatia The Guardian.

13% dintre participantii la sudiu care sufereau de astm si 16% dintre cei care sufereau de BPO au declarat ca beau mai mult de jumatate de litru de bauturi carbogazoase zilnic. Sansele de imbolnavire pot fi multiplicate si de funat, mai spun specialistii.

Cititi mai mult: Bauturile acidulate ne afecteaza respiratia. Vezi la ce boli ne expunem – Sanatate > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/bauturile-acidulate-ne-afecteaza-respiratia-vezi-la-ce-boli-ne-expunem-965527.html#ixzz1ltCxUAT6
EVZ.ro

Sursa: Evenimentul Zilei


Urmareste EcoMagazin.ro pe FaceBook



Pentru mai multe informatii astm, bauturi, bauturi acidulate, bauturi carbogazoase, bauturi racoritoare, boli cronice, imbolnavire, sanatate, suc, sucuri, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.

Recomandari la acest articol Un pahar de vin creste riscul imbolnavirii de cancer cu 168%
1 Apr 2009

wine-glass-feb-09.jpg Oamenii de stiinta francezi au distrus mitul potrivit caruia consumul moderat de vin rosu ar fi sanatos. Acestia au facut o descoperire socanta: un singur pahar de vin rosu, baut zilnic, creste riscul de a face cancer cu 168 la… Citeste mai departe»



Temperaturile din ce in ce mai ridicate din timpul verii cresc riscul pentru boli respiratorii
22 Feb 2009

boli respiratorii Temperaturile din ce in ce mai ridicate din timpul verii, amplificate de incalzirea globala, cresc numarul spitalizarilor pentru probleme respiratorii, potrivit unei analize a cercetatorilor italieni de la Autoritatea Locala de Sanatate din Roma, informeaza presa britanica de specialitate. Proiectul… Citeste mai departe»

Fumatul in primele 30 de minute dupa trezire creste cu 79% riscul imbolnavirii de cancer pulmonar
8 Sep 2011

Fumatul duce la cancer pulmonar, infarct, insuficien?? respriatorie, dar si Alzheimer Fumatul este, de obicei, vazut ca o slabiciune relativ inofensiva si tratat cu ingaduinta. In realitate,fumatul este o boala cronica, dependenta de nicotina. Cu cat mai multe tigari fumam intr-o zi, cu atatcreste si riscul imbolnavirii. Insa, in ce masura… Citeste mai departe»

Consumul zilnic al bauturilor dietetic acidulate creste riscul producerii atacului de cord
3 Feb 2012

Consumul zilnic al bauturilor dietetice acidulate creste riscul producerii atacului de cord si a accidentelor vasculare cerebrale, releva noi cercetari. Bauturile dietetice acidulate cresc riscul aparitiei afectiunilor cardiovasculare O singura doza de bautura dietetica acidulata, consumata zilnic, este de ajuns… Citeste mai departe»

Animalele de casa reduc riscul imbolnavirii de limfom
13 Oct 2008

animalele de casa Persoanele care au un animal de casa prezinta un risc cu 30% mai mic sa se imbolnaveasca de cancer la nivelul sistemului limfatic, potrivit unui studiu al cercetatorilor de la universitatile California si Stanford, citat de presa americana. Savantii care… Citeste mai departe»

Studiu: Animalele de casa reduc riscul imbolnavirii de cancer cu 30%
13 Oct 2008

adoptii-caini220x56230 Nu ii mai eutanasiaza, dar ii lasa sa se omoare intre ei. Persoanele care au un animal de casa prezinta un risc cu 30% mai mic de a se imbolnavi de cancer la nivelul sistemului limfatic, potrivit unui studiu publicat… Citeste mai departe»

Carnatii si salamurile cresc riscul de boli cardiace
20 Mai 2010

alimente si sanatate Consumul de carne procesata, precum cea pentru carnati, creste predispozitia pentru afectiunile cardiace, in timp ce carnea rosie nu pare sa fie la fel de nociva, arata un studiu recent realizat de Universitatea Harvard. Cercetarea, in care au fost implicate… Citeste mai departe»

Uniunea Europeana aniverseaza 20 de ani de protectie a naturii
22 Mai 2012

Capra neagră din Abruzzo, Camoscio AppenninicoSarbatorim a douazecea aniversare a doua instrumente esentiale pentru conservarea si utilizarea durabila a naturii in UE: Directiva „Habitate” si LIFE – Programul UE de finantare pentru mediu. In urma cu douazeci de ani, statele membre ale UE au adoptat in… Citeste mai departe»

Studiu: 11 efecte interesante ale oxitocinei, hormonul dragostei
22 Mai 2012

Studiu: 11 efecte interesante ale oxitocinei, hormonul dragosteiOxitocina este un hormon natural care se regaseste in creier, fiind produsa de glanda hipofiza. Cunoscuta si sub numele de “hormonul dragostei”, oxitocina are un rol crucial in reproducere, avand insa numeroase beneficii asupra organismului. Iata care sunt 11 dintre… Citeste mai departe»

Raul Arges ar putea intra in cartea recordurilor in ceea ce priveste numarul de PET-uri plutitoare pe apele sale
22 Mai 2012

Râul Argeş ar putea intra în cartea recordurilor în ceea ce priveşte numărul de PET-uri plutitoare pe apele saleMulta apa va mai trece peste Arges pana cand vor invata romanii sa pretuiasca mediul si sa nu isi mai bata joc de el, asa cum fac acum. Raul Arges ar putea intra in cartea recordurilor in ceea ce priveste… Citeste mai departe»