Comisia Europeana va adopta o carte verde intitulata “Pregatirea convergentei depline a lumii audiovizualului: crestere economica, creatie si valori”

Comisia Europeana va adopta o carte verde intitulata “Pregatirea convergentei depline a lumii audiovizualului: crestere economica, creatie si valori”
Comisia Europeana va adopta o carte verde intitulata “Pregatirea convergentei depline a lumii audiovizualului: crestere economica, creatie si valori”

In data de 24 aprilie, Comisia Europeana va adopta o carte verde intitulata “Pregatirea convergentei depline a lumii audiovizualului: crestere economica, creatie si valori”.

Serviciile de radiodifuziune si de internet devin rapid tot mai convergente. Obiectivul consultarii este acela de a determina ce inseamna convergenta sectorului audiovizual pentru cresterea economica europeana, inovarea comerciala, pluralismul media, diversitatea culturala si protectia consumatorilor, inclusiv a copiilor. Procesul de reflectie a fost deja lansat in diferite state membre si Comisia doreste sa organizeze o consultare publica mai ampla, la nivel european, privind impactul convergentei. Consultarea nu isi propune obtinerea unui anumit rezultat, dar evolutia ulterioara poate include luarea anumitor masuri de reglementare si/sau politice.

Multi consumatori dispun de televizoare conectate la internet (“TV conectat”), urmaresc filme si programe TV pe tablete, console de joc sau telefoane inteligente, si dispun de servicii audiovizuale la cerere pe computere. Acest peisaj mediatic in schimbare prezinta noi provocari. Radiodifuzorii considera aceasta competitie inechitabila deoarece noii actori nu trebuie sa respecte aceleasi cerinte de reglementare. In acelasi timp, noii actori au ocazia de a le oferi consumatorilor continut premium si servicii cu valoare adaugata. Exista, de asemenea, ingrijorari legate de piata unica, deoarece, conform rapoartelor, anumite dispozitive noi nu functioneaza in acelasi mod in toate statele membre (datorita unor motive independente de proprietatea intelectuala). Alte aspecte importante privesc protectia consumatorilor, in special a copiilor: utilizatorii se asteapta la un nivel mai ridicat de protectie in ceea ce priveste continutul TV comparativ cu internetul, desi cele doua servicii sunt din ce in ce mai greu de separat.

Televizoarele conectate, al caror numar se ridica la ora actuala la 40,4 milioane in Europa, s-ar putea gasi in majoritatea gospodariilor din UE pana in 2016, iar utilizatorii de servicii audiovizuale pe internet s-ar putea dubla la nivel global, atingand 1,5 miliarde.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *