Cum vrea ministrul Turismului sa atraga turisti straini: Legende romanesti, Delta Dunarii si izvoarele termale

    0
    60
    Cum vrea ministrul Turismului sa atraga turisti straini: Legende romanesti, Delta Dunarii si izvoarele termale

    Romania ar trebui promovata in lume cu cateva domenii in care este unica, printre care Delta Dunarii, izvoarele termale si legendele romanesti, inclusiv cea a lui Dracula, a declarat agentiei MEDIAFAX ministrul delegat pentru IMM, Turism si Mediul de Afaceri, Maria Grapini.

    Cum vrea ministrul Turismului sa atraga turisti straini: Legende romanesti, Delta Dunarii si izvoarele termale (Imagine: Shutterstock)
    „Nu pot sa spun acum care a fost cea mai mare greseala facuta in turism, dar ca in toate domeniile greseala ar fi ca nu a existat o continuitate, fiecare cand a venit a vrut altceva. Nu poti sa construiesti asa. In turism trebuia alese trei-patru domenii, de exemplu nu cred ca valorificam faptul ca suntem unici in lume cu biosfera din Delta. Datele nu arata ca noi valorificam acest lucru foarte bine. In momentul in care tu, ca tara, ai niste lucruri unicate in lume sau in Europa, pentru ca ziceam ca suntem pe primul loc cu izvoarele termale. Daca vreti, asta a fost cea mai mare greseala: nu s-a facut o harta a bogatiilor naturale, a ceea ce ne-a dat Dumnezeu aici, de la delta, Dunare, munti, izvoare termale etc.”, a spus ministrul.

    Ea a adaugat ca ar trebui promovate si legendele romanesti, asa cum fac multe tari.

    „Am fost in Thailanda si mi-au spus o legenda despre o ramura de copac, ca daca treci cu cineva pe sub ramura ramai toata viata cu acel om… Au stiut sa castige bani din orice. Noi n-am fost atat de inspirati, nu gasesc vinovatia unei persoane, eu vorbesc de-acum 23 de ani, ce-a fost inainte de Revolutie nu mai punem in discutie. In afara de legenda cu Dracula nimic n-am mai scos la iveala, noi avem foarte multe alte lucruri. Nici pe-aia n-am scos-o noi, ca au cercetat-o ei”, a afirmat ministrul.

    Grapini crede ca nu trebuie indepartata legenda Dracula, dar trebuie alaturata altor legende sau lucruri adevarate din istorie. In acest sens, ministrul a discutat cu omologul sau de la Cultura, Daniel Barbu, pentru a identifica ce s-ar putea promova pe turismul cultural.

    „Noi trebuie sa ne identificam ca tara cu produsele noastre. Eu imi propun sa fac un brand de tara. Daca cineva ne intreaba cum poate fi cunoscuta Romania, prin ce? Eu nu cred ca nu putem sa ne punem ceva din traditia poporului roman ca sa ne reprezinte. Identificam ca elvetienii sunt cu ceasurile, Luxemburgul e cu bancile, francezii cu vinurile si cu moda, italienii cu moda, dar Romania cu ce?

    Este pacat ca in 23 de ani nu am identificat un mesaj si care sa se fi batatorit timp de 23 de ani si-acum stia si lumea ca Romania se identifica cu ceva. Sper ca nu cu copii abandonati, asa cum am vazut in National Geographic ca imaginea care reprezinta Romania este un bunic care gateste la doua fetite rrome, pentru ca parintii sunt plecati in Spania. Este pacat! Cum sa imbunatatim imaginea Romaniei cu asa ceva? E National Geographic, totusi! Cum s-a ajuns ca aceasta poza sa fie in top 10? Nu ne face bine”, a incheiat ministrul.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here