Cum vor evolua vanzarile de masini hibride in acest deceniu
Cum vor evolua vanzarile de masini hibride in acest deceniu

In timp ce masinile electrice se straduiesc sa devina o alternativa viabila, iar propulsia pe hidrogen pierde teren, japonezii de la Toyota considera ca viitorul apartine masinilor hibride.

Cum vor evolua vanzarile de masini hibride in acest deceniuCum vor evolua vanzarile de masini hibride in acest deceniu

Acum 20 de ani, in 1993, Toyota punea in vanzare prima masina hibrida de serie mare, Prius, realizata sub supervizarea actualului presedinte al companiei japoneze, Takeshi Uchiyamada.

Care face o afirmatie categorica: pana la finalul acestui deceniu, masinile hibride vor ajunge la o cota de piata de 20% din vanzarile globale de masini noi. Procent in care nu sunt incluse si masinile hibride plug-in, care ii ajuta pe multi producatori sa obtina consumuri teoretice extraordinare.

Oficialul japonez considera ca solutia hibrida plug-in nu e avantajoasa, deoarece presupune costuri mai mari pentru utilizarea unor baterii care sa asigure o autonomie cat mai mare in regim electric, dar care, in realitate, nu duc la economii de combustibil substantiale fata de solutia clasica hibrida (de exemplu, din cele 25 de modele hibride Toyota si Lexus, doar unul e hibrid plug-in).

Daca in SUA si Japonia masinile hibride au devenit foarte populare, in Europa hibridele reprezinta inca o nisa neexploatata suficient, in principal din cauza avantajelor pe care motoarele diesel le aduc, in primul rand in ce priveste autonomia si costurile de achizitionare si exploatare.

Vanzarile de masini hibride in 2013 s-au cifrat la putin peste 210.000 de exemplare, in crestere cu 40% fata de 2012, dar reprezentand doar 2% din totalul de masini noi vandute pe plan european anul trecut. Ca idee, Toyota a vandut doar in SUA mai multe modele Prius decat toate masinile hibride comercializate in Europa…

Conform japonezilor, vanzarile de masini hibride ar putea deveni si mai mari daca si legislatia ar penaliza mai drastic poluarea produsa de motoarele conventionale. Deci e posibil ca la finalul acestui deceniu sa asistam la o turnura interesanta a situatiei domeniului auto, mai ales daca si tehnologia masinilor electrice va deveni mai accesibila.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here