Dacia pe bioetanol

    Dacia a lansat Sandero Stepway cu motorizare pe bioetanol

    Clientii francezi si germani pot comanda din aprilie un nou model Dacia pe bioetanol. Sandero Stepway II beneficiaza de o versiune de motorizare de 105 CP pe bioetanol. Consumul mediu este de 9,5 litri.

    Dacia incearca inca de la momentul relansarii din 2004 sa multumeasca o categorie cat mai variata de clienti. Pe langa pretul accesibil si dotarile generoase, producatorul a cautat sa isi atraga popularitatea si prin paleta de motorizari oferita. Daca la inceput puteau fi alese doar versiuni pe benzina sau diesel, ulterior au sosit cele pe GPL, iar mai tarziu si-au facut aparitia propulsoarele pe bioetanol.

    Lansat in urma cu numai o luna la Geneva, modelul de aventura Sandero Stepway II primeste astazi prima motorizare pe bioetanol.

    Noua versiune de motorizare este livrata exclusiv in Franta si Germania, la costuri ceva mai mici decat varianta pe GPL. Astfel, pe piata franceza pretul de lista este 10.990 de euro, iar pe cea germana tariful de baza este fixat la 10.590 de euro.

    Dotata cu injectie multipunct, motorizarea promite un consum mixt de 9,5 litri de bioetanol la 100 km, cu 2,6 litri mai mult decat modelul pe benzina. In ciuda unei eficiente mai scazute, pretul la pompa va fi un atuu al carburantului E85 si versiunii ce il utilizeaza. Spre exemplu, un litru de bioetanol costa, in Franta, 0,94 euro, in timp ce in Germania pretul este de 0,91 euro.

    Versiunea alimentata cu bioetanol este aceiasi motorizare de 1.6 litri ce produce 105 cai putere si un cuplul maxim este de 148 Nm introdusa acum mai bine de doi ani in urma pe Logan MCV si Sandero. Unitatea cu patru cilindri se remarca prin emisii de CO2 mai mici, decat ale motorului de 105 cai putere ce functioneaza pe benzina Super 95.

    Sub aspectul performantelor dinamice, intre cele doua versiuni, benzina si bioetanol, practic nu exista diferente: acceleratie 0-100 kmh in 11,8 secunde si viteza maxima de 171 km/h.

    Merita mentionat faptul ca, pentru a putea functiona pe bioetanol, unitatea de 1.6 litri a suferit unele transformari fiind dotata acum cu un nou set de pistoane si supape din aliaj. Schimbari au mai fost operate la nivelul pompei de carburant, chiulasei si rezervorului.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *