Trei cești de ceai verde sau negru pe zi sunt benefice pentru sănătate
De ce e important să bem ceai verde
De ce e important sa bem ceai verde
De ce e important sa bem ceai verde

Alb, rosu, negru sau verde –  toate tipurile de ceai provin de la acelasi arbust vesnic verde, Camelia Sinensis, care isi are originea in China si Thailanda. Frunzele acestuia sunt recoltate si uscate, iar gradul de oxidare si fermetare determina culoarea si gustul mai mult sau mai putin pregnant al ceaiului.

In total, exista mai mult de 3.000 de soiuri, insa dintre toate ceaiul verde este cel  mai faimos, mai ales datorita virtutilor sale sanogene. Intr-adevar, acesta este tipul de ceai care pastreaza cel mai  bine proprietatile antioxidante, pentru ca este supus unor proceduri de procesare mai putin agresive, comparativ cu alte sortimente, noteaza Sciences et Avenir.

Focus pe calitatile nutritionale

Ceaiul verde contine trei familii principale de antioxidanti: catechine, theaflavine si thearubigine. O ceasca de ceai verde contine circa 400 mg de polifenoli, potrivit Agentiei Nationale de Siguranta Sanitara si Alimentara (ANSES) din Franta. Avand in vedere aceasta cantitate impresionanta de compusi, ceaiului verde are cea mai intensa activitate antioxidanta.

Din acest punct de vedre, doua cesti de ceai verde reprezenta echivalentul a sapte pahare de suc de portocale. De asemenea, puterea antioxidanta a ceaiulu verde este de, de asemenea, de patru ori mai mare decat cea a vitaminei C.

Efecte asupra sanatatii

Cea mai importanta substanta antioxidanta din ceaiul verde este EGCG (epigallocatechin-3-galat), o catechina puternica din catevoria polifenolilor care promoveaza autodistrugerea celulelor canceroase.

Mai multe studii stiintifice au pus in evidenta proprietatile binefacatoare ceaiului in ceea ce priveste preventia cancerului, inclusiv datorita quercetinei si kaempferolului. Existenta acestor substante in ceai reduce, pe de o parte, riscul de a dezvolta cancer al cavitatii bucale, iar pe de alta parte, poate reduce efectele chimioterapiei.

Totodata, ceaiul verde reduce riscul de boli cardiovasculare – in principal gratie actiunii flavonelor si catechinelor. De asemenea, consumul frecvent al acestei bauturi previne dezvoltarea cariilor dentare, datorita actiunii polifenolilor si favorizeaza pierdere in greutate, contibuind la conservarea densitatii osoase. In final, unele studii asociaza ceaiul verde cu o mai buna protectia contra maladiei Alzheimer.

Metoda de preparare, capitala

Putem obtine un ceai verde de buna calitate, daca il vom cumpara varsat, nu in pliculete. Un alt aspect important pentru pastrarea calitatilor nutritionale si organoleptice ale ceaiului este sa-l achizitionam in cantitati mici si sa-l depozitam intr-un recipient etans, ferit de actiunea luminii.

Cat despre prepararea ceaiului este esential de stiut ca in primele trei si cinci minute de infuzare sunt eliberate peste doua treimi din substantele antioxidante continute in frunze.

Mare atentie insa, nu folisiti apa clocotita pentru preprarea ceaiului. Temperatura ideala pentru infuzie este de 70 ° C. Daca este temperatura apei este mai mare de atat, atunci gustul si proprietatile nutritionale ale ceaiului verde vor fi atenuate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here