MSC Flaminia – de la „pelerinaj” in dana unde se afla nava la cateva informatii care dau de gandit

    Romania accepta sa fie lada de gunoi a Europei. Cum am ajuns sa punem o bomba toxica langa cereale
    MSC Flaminia - de la "pelerinaj" in dana unde se afla nava la cateva informatii care dau de gandit
    MSC Flaminia – de la „pelerinaj” in dana unde se afla nava la cateva informatii care dau de gandit

    MSC Flaminia a suscitat interesul opiniei publice- oameni simpli, politicieni (prea putini), activisti de mediu (cativa). Nava, aflata in Portul Constanta, in dana UMEX, a fost subiect de interes, vineri, pentru reporteriiReplica, in conditiile in care surse bine informate au anuntat ca la bord s-ar fi spart cateva containere. In cel putin unul din containere se afla carne, mult prea alterata dupa atata amar de timp de cand nava nu reuseste sa gaseasca un port unde sa fie decontaminata total si reparata. Amintim, in acest context, ca nava a fost protagonista unor explozii in anul 2012, in largul Oceanului Atlantic.

    Urmare a deplasarii in dana UMEX, precum si a altor verificari, a rezultat un articol pe care il puteti consulta aici

    In afara de interesul manifestat de cotidianul Replica cu privire la situatia navei Flaminia, sambata, in dana UMEX a fost prezent si un politician – ecologistul Dumitru Badragan, care, dupa discutii cu cei prezenti in zona (reprezentantii UMEX, jandarmi etc.), a postat urmatoarele informatii pe contul de Facebook:

    Referitor la nava Flaminia introdusa in Romania, mai precis in Constanta, se nasc multe intrebari. Din discutiile purtate azi:

    – exista un cargoplan in posesia autoritatilor dar exploziile si incendiul se pare ca au produs efecte grave facand imposibil sa garanteze cineva ce si unde s-ar afla amplasat pe nava: Document intocmit de comandantul navei impreuna cu secundul si cu seful stivator, indicand modul de repartizare a marfurilor la bordul navei, pe magazii si partizi. Intocmirea sa se face pe baza unei liste de incarcare.

    Interesant: la temperaturile care au fost pe nava se sustine ca ar fi de extras cojile containerelor in zonele afectate de incendiu si miscate de explozii. Dar, sub zona incendiilor, in zone inundate: poate ca in containerele se regasesc marfuri dar e greu de banuit locatia si ce marfuri…. combinatii ale substantelor care s-au scurs- asadar in malul/ <slam> aflat pe nava… pana la urma toate sunt deseuri, unele posibil periculoase.

    Ce contin substantele poluante din zonele neaccesibile, ca locuitori ai Constantei inca nu putem cunoaste tinand cont de evenimente – nu doar hazardul datorat de explozii si creator de mixturi dar si posibile neconcordate acte/marfuri- si aici e o intrebare care merita un raspuns public urgent.

    http://www.robindesbois.org/english/sea/MSC-Flaminia_radioactivity.html

    http://www.robindesbois.org/english/shipbreaking/shipbreaking29.pdf – pag.7 paragraf 3…..

    Raspunsurile si prezentarea rapida: Macar in respectarea dreptului la informare al locuitorilor – Legea nr. 86/2000 pentru ratificarea Conventiei privind accesul la informatie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justitie in probleme de mediu, semnata la Aarhus la 25 iunie 1998.

    Chiar daca pana luni nu se va trece la descarcare, pe nava reprezentantii companiei germane misuna, la mal liniste si nerabdare. Interesele apar ca fiind diverse- economic: cei implicati vor sa opereze, sa repare si sa incaseze banii, altii inca negociaza contractele privind decontaminarea.

    http://www.reederei-nsb.de/site_en/?node_id=2338

    Problemele de mediu insa raman destul de neclare in timp ce informatiile asteapta sa fie prezentate desi erau binevenite inainte de a regasi nava in Portul Constanta si de a spera ca nu ar exista un risc ecologic.

    http://www.customs.ro/UserFiles INDRUMAR%20aplicare%20Reg.%20CE%20nr.%201013%20din%202006.pdf

    In media regasim o lista care ne poate asigura ca nu exista substante radioactive sau explosibili – de aceea cei de langa nava ne asigurau ca se poate lucra la taiere – si o veste proasta, anume ca la bord s-ar fi regasit aproape toata lista din International Maritime Dangerous Goods (IMDG) , cu unele exceptii… de aceea e necesara prezentarea rezultatelor obtinute si ce neutralizari au fost facute inainte de a sosi in Romania.

    http://www.odin.tc/2012/mscflaminiaen.asp

    http://www.hilldickinson.com/publications/marine,_trade_and_energy/2012/november/cargo_watch_update_msc_flamin.aspx

    Utile:

    http://www.telegraph.co.uk/earth/earthnews/9513754/Burning-German-container-ship-off-Cornish-coast-a-floating-bomb.html

    http://www.odin.tc/news/read.asp?articleID=1070

    http://www.greens-efa.eu/odyssey-of-the-msc-flaminia-7957.html

    http://news.odin.tc/index.php?page=view%2Fsearch

    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-19541630 ???????

    http://www.seanews.com.tr/article/ACCIDENTS/97267/ .

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *