Deseurile botosanenilor, in atentia prefectului

prefectul Adrian Constantinescu

Prefectul Adrian Constantinescu si-a continuat, in aceste zile, vizitele la institutiile deconcentrate si la alte unitati ce lucreaza direct cu publicul botosanean.

La Agentia pentru Protectia Mediului, una dintre cele mai importante probleme discutate a fost cea privind deseurile care, pana pe 16 iulie, se depozitau pe platforma de gunoi din municipiul Botosani. Solutia provizorie, pentru care colaboreaza o serie de institutii, este cea a unui spatiu de stocare temporar ce sa asigure preluarea deseurilor din sudul judetului, inclusiv cele ale municipiului. Deschiderea acestuia s-ar putea face in cateva luni, prefectul judetului solicitand institutiilor implicate ca, atat cat permite legea, sa urgenteze documentatia necesara si lucrarile de executie.

„Imi exprim increderea ca, pentru doua-trei luni, primarii din localitatile judetului Botosani, unde functioneaza platforme de gunoi autorizate, vor intelege necesitatea unei colaborari pentru preluarea temporara a deseurilor populatiei din zona de sud, pana la deschiderea spatiului de stocare din Botosani.”, a declarat Adrian Constantinescu.

In acelasi context prefectul judetului a fost sesizat despre lipsa de reactie a conducerii Urban Serv privind implicarea in operatiunile de stingere a incendiului declansat noaptea trecuta la groapa de gunoi a municipiului Botosani. Acest lucru a determinat interventia reprezentantul guvernului in teritoriu, care, i-a solicitat directorului general sa sprijine pompierii aflati la fata locului cu utilajele necesare, platforma de gunoi fiind inca in gestiunea Urban Serv.

Alte doua unitati vizitate de prefect in aceste zile au fost AJOFM si Casa de Asigurari de Sanatate. S-au constatat aceleasi deficiente privind programul de lucru cu publicul, dar si alte nereguli. Sesizarile botosanenilor care nu-si primesc la timp cardurile europene de asigurari de sanatate l-au determinat pe prefect sa solicite explicatii si solutii de la presedintele Casei de Asigurari.

„Constat ca unii directori sunt receptivi ca urmare a vizitelor efectuate si a dialogului purtat direct cu ei. Dar sunt si sefi de institutii care nu au verificat spatiile de relatii cu publicul de ani zile, care sunt opaci in privinta deschiderii institutiei catre cetatean si asta nu e tocmai o nota buna pentru ei.”, este de parere prefectul judetului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *