Din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera se vor amenaja pistele pentru biciclisti

0
51
Din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera se vor amenaja pistele pentru biciclisti
Din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera se vor amenaja pistele pentru biciclisti

Guvernul a aprobat finantarea cu 10 milioane euro a infrastructurii pentru biciclete in zona centrala a orasului. Banii se acorda Primariei Municipiului Bucuresti (PMB) prin Ministerul Mediului, iar proiectul se va aplica potrivit unui plan integrat de mobilitate urbana. Tinta autoritatilor este de a reduce noxele in centrul Capitalei si de a promova transportul pe biciclete, astfel incat 10% din populatie sa adopte acest sistem de deplasare prin oras. Cele 10 milioane euro provin “din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera”, a spus ministrul Mediului, Attila Korodi.

Planul acopera 60 de strazi, care insumeaza aproape 100 km lungime, cu 18 centre de inchiriere pentru circa 200 de biciclete, un centru de comanda si 78 de parcari. Strategia Municipalitatii a fost conceputa pe doua axe majore – Nord-Sud si Est-Vest -, astfel incat o bicicleta va putea fi inchiriata dintr-un punct al orasului si predata in alt punct. Vor fi amenjate 78 de parcari pentru biciclete, astfel incat bucurestenii isi vor putea rezolva problemele fara grija ca nu au unde sa le lase in siguranta. Cu toate acestea, primarul general Sorin Oprescu spune ca din experienta primarului din Paris nu se incumeta sa amenajeze parcari pentru biciclete personale in zonele aglomerate, deoarece se fura.

Pe inelul principal de circulatie cu trafic intens, pistele pentru biciclete vor fi amenajate si pe strazile paralele cu bulevardele incluse in acesta. Inelul principal de circulatie se desfasoara pe Bdul Iancu de Hunedoara, Sos. Stefan cel Mare, Sos. Mihai Bravu, Prelungire Sos. Mihai Bravu, Calea Vacarestilor, str. Nitu Vasile, str. Izvorul Rece, Drumul Gazarului, str. Grigore Voda, strapungere peste Soseaua Giurgiului pana la intersectia cu prelungirea str. Progresului, str. Progresului, Bdul Geniului, Sos. Grozavesti, Pasajul Basarab, Sos. Nicolae Titulescu pana la Iancu de Hunedoara.

“Vom implementa un sistem modern de inchiriere – pe baza unui card sau a unui act de identitate. Chiriasul va plati apoi in functie de perioada in care a folosit bicicleta”, a explicat Ion Dedu, seful Directiei de Transporturi din cadrul PMB.

Se impun modificari in circulatie

Potrivit lui Ion Dedu, se vor face cateva modificari si in Codul Rutier, care va trebui sa prevada niste reglementari specifice biciclistilor. „In Codul rutier, bicicleta este considerata vehicul, dar biciclistii nu au carnet. Pe strazile nemarcate pentru biciclisti se va circula cu 30 km/h”, a explicat Ion Dedu. Pentru a-i feri si pe biciclisti de noxele de pe marile artere de circulatie se va urmari ca pistele sa fie amenajate pe strazile paralele cu acestea. Pe unele artere, s-ar putea desfiinta o banda pentru circulatia masinilor in favoarea biciclistilor. In functie de zona, pistele vor fi amenajate fie pe strada, fie pe trotuar. Municipalitatea vrea sa inceapa amenajarile pentru piste din aceasta vara, „imediat ce intra elevii in vacanta si traficul este mai redus”, a spus Sorin Oprescu. Proiectul este programat sa fie incheiat pana la sfarsitul anului viitor.

Vor fi refacute si vechile piste

Primarul general, Sorin Oprescu, a anuntat ca va reface si o parte dintre vechile piste pentru biciclete declarate neconforme de Politia Rutiera. “Acele piste declarate de politia rutiera neconforme nu ar fi putut fi date in folosinta fara avizul politiei rutiere. Acele piste au fost avizate in Comisia de Circulatie, comisie din care fac parte si reprezentanti ai Politiei Rutiere. Ulterior, la presiunea unor organizatii, in special cele care nu au castigat licitatiile, politistii rutieri s-au razgandit si au spus ca pistele sunt neconforme”, a declarat Sorin Oprescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here