Dupa „Internet of Things”, producatorii auto adopta o politica tot mai verde

    Dupa "Internet of Things", producatorii auto adopta o politica tot mai verde
    Dupa „Internet of Things”, producatorii auto adopta o politica tot mai verde

    Conceptul „Internet of Things” este tot mai prezent in viata de zi cu zi, dupa smartphone-uri, social media si frigidere, si automobilele au inceput sa fie conectate. In acelasi timp, mediul „verde” evolueaza, fiind concepute tot mai multe spatii verde si alei pietonale, iar producatorii auto au inceput sa anticipeze orasele de maine.

    La Tokyo Motor Show din 2013, intr-o sala mai retrasa din tumultul si frenezia obisnuite dintr-un targ auto, producatorii japonezi si-au prezentat viziunea pentru urmaatoarele decenii, conform BusinessInsider.

    Smart Mobility City, un consortiu format din Toyota, Honda, Nissan, Mazda si Mitsubishi, propune diferite solutii pentru decongestionarea traficului si pentru reducerea poluarii, care pleaca de surse alternative de combustibil – electricitate, hidrogen – pana la autovehicule complet automatizate si mini-automobile perfecte pentru deplasarea prin oras.

    Pentru japonezi, cel mai inovator popor, acest tip de miniautovehicule nu este o noutate, insa in SUA, propunerea inca pare un subiect stiintifico-fantastic, desprins dintr-o pictura a lui Syd Mead, cu vehicule care gandesc singure, deplasandu-se in liniste prin oras.

    Aceste concepte sunt pe jumtate automobile, pe jumatate motociclete. I-Road al celor de la Toyota, este pregatit pentru un program pilot in diferite campusuri americane, printre care se numara si un centru pentru pensionari din Florida, unde cultura golf-cart este omniprezenta.

    Oficialii Toyota sunt increzatori de succesul acestuia, mai ales ca programul Citi Bike, desfasurat in New York a fost foarte apreciat, apreciind ca i-Road se va integra cu usurinta in orasele americane.

    Conducerea unui astfel de „automobil” conceput de Toyota depaseste asteptarile. Desi pare sa nu se ridice la nivelul unui automobil clasic, securitatea si manevrabilitatea de care a dat dovada a schimbat parerile.

    Pe langa i-Road, si alte vehicule similare sunt in plin proces de dezvoltare, cum ar fi Mc-beta al celor de la Honda si i3 de la BMW. Acestea sunt menite sa reduca poluare si sa decongestioneze traficul, insa nu in detrimentul unei calatorii placute.

    Conceptul a devenit tot mai atractiv pentru investitori, pe langa marii producatori auto. Totusi, este putin probabil ca SUV-urile sa dispara prea curand, insa zilele in care acest tip de automobil va fi vazut in centrul oraselor au inceput sa fie numarate.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *