Eco-demagogie la varful General Motors

Vicepresedintele GM neaga efectele incalzirii globale, desi compania promoveaza masiv masinile ecologice.

Vicepresedintele General Motors, Bob Lutz, a devenit tinta unui tir de critici virulente dupa ce, in cadrul unei intalniri neoficiale cu presa, desfasurata in urma cu o luna, a spus ca problema incalzirii globale este „un mare rahat”. Gafa lui Lutz pune in mare incurcatura planurile General Motors, cea mai mare companie constructoare de masini din SUA, care a lansat o adevarata ofensiva pe piata masinilor ecologice.

In cadrul aceleiasi intalniri, Lutz a mai spus ca masinile-hibrid, precum cele facute de Toyota, „nu au niciun sens din punct de vedere economic”, deoarece pretul lor nu o sa scada niciodata. Vorbele „scapate” de Lutz au ajuns pe mai multe bloguri pe internet, iar acesta a fost nevoit sa-si retracteze spusele si sa precizeze faptul ca declaratiile sale nu coincid cu valorile companiei.

Pe de alta parte, intr-o declaratie publicata pe blogul sau de pe site-ul General Motors, Lutz spune ca „cei care imprastie otrava virtuala” pe internet „nu reusesc sa vada intregul tablou”. „Ceea ce ar trebui sa faca la modul foarte serios este sa creeze debateri nu despre mine, ci despre GM si despre ce face aceasta companie pentru cauzele pe care ei le sustin atat de mult”, spune Lutz in comunicat.

Gigantul General Motors incearca de ceva vreme sa-si schimbe imaginea, dupa ani in care s-a concentrat mai mult pe lansarea de masini sport-utilitare, precum Humvee, si a ratat debutul noii orientari catre tehnologia masinilor-hibrid, cu consum redus de carburant.

Ton inverzit

Lutz, care este si director de dezvoltare al companiei, a precizat ca General Motors va continua perfectionarea automobilului Chevy Volt, care functioneaza pe baterii, si gasirea unor alternative la motoarele traditionale cu combustie interna. GM este intr-o cursa directa cu Toyota Motor Corp in domeniul masinilor-hibrid care se alimenteaza cu electricitate.

Anterior, Lutz declarase ca GM a facut o greseala strategica lasand compania Toyota sa cucereasca „mantia de respectabilitate verde si performanta tehnologica”. Veteran al industriei auto, Lutz a mai facut si in trecut remarci controversate. In 2006, in timpul unei campanii impotriva ridicarii standardelor de consum la combustibili, Lutz a postat pe blogul sau o afirmatie potrivit careia a vinde masini mai mici „e ca si cand ai incerca sa rezolvi problema obezitatii in SUA, obligandu-i pe fabricantii de imbracaminte sa vanda haine mai stramte”.

Constructo-rii de masini au abandonat opozitia fata de ridicarea standardelor de consum anul trecut, cand a devenit foarte clar ca schimbarile propuse vor deveni lege cu sau fara sprijinul lor.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *