3 sfaturi cum sa reduci excesul de sare si zahar

Se mai schimba in marea piesa a vietii ie-rarhia personajelor negative. Si in aceasta lume a raului functioneaza clasamente. Exista erou negativ, campion al ticalosiei, iar sub el sunt „eroii” rai de gradul 2, 3, 4.zaharul cubic

A fost o vreme in care cele mai hulite alimente erau grasimile. Ele erau cele mai importante personaje negative. Se depuneau pe vase, le ingustau, chiar le infundau si „na-molul” asta al grasimilor oprea circulatia normala a sangelui si apareau infarctul, accidentele vaselor din creier etc. Numai ca acel po-dium al personajelor rele s-a modificat. Si in clipa de fata, tartorul-tartorilor pare a fi zaharul. Dulciurile se zice ca fac mai mult rau decat grasimile. De altfel, inclusiv grasii slabesc cel mai spectaculos cand renunta la dulciuri. Nu mai vorbim ca prea mult dulce chinuieste pancreasul si, fabricand prea multa insulina pentru a neutraliza glucidele, el oboseste si se ajunge la diabet. In regimul diabeticului, dulciurile concentrate se elimina fara comentarii. Totusi, chiar bolnavul de diabet are nevoie de ceva carbohidrati, nu multi, doar o portie zilnica. Insa carbohidratii, adica zaharurile, pentru oamenii bolnavi se procura cel mai bine din fructe, din unele legume si mai putin din zaharul concentrat.

De altfel, se zice ca una dintre cele mai pacatoase inventii ale civilizatiei o reprezinta dulciurile concentrate, zaharul concentrat. Glucidele se iau cel mai bine din fructe. Mai bine sa iti alimentezi organismul cu fructoza din fructe decat cu zaharurile concentrate. Fructoza din fructe are cinci atomi de carbon si sub forma asta e o glucida digerabila. Zaharurile concentrate au insa in formula lor sase atomi de carbon si, astfel, acesti carbohidrati nu trec prin intestin, astfel incat ficatul e obligat sa le descompuna, facand o lucrare in plus si obosind. Painea si faina sunt bogate in carbohidrati. Painea are chiar 50% carbohidrati, cartofii, orezul, fasolea boabe contin 20% carbohidrati. Totusi, nu ne putem lipsi de paine, pentru ca ea aduce in organism glucide esalonate in timp. Zaharurile concentrate aduc brusc glicemie prin soc. Tocmai de aceea nu ne putem lipsi de paine si nici de cartofi, dar ele trebuie consumate cu intelepciune, deoarece cel mai bine este sa luam glucide din fructe. Este util sa mancam ceva paine, dar ea nu trebuie sa constituie principala furnizoare de glucide. Copiii nu trebuie indopati cu paine, pentru ca devin copii „pufosi”, cu inteligenta mica si rezistenta imunitara scazuta.

Sursa: Jurnalul National

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here