Fornetti, cele secretoase

Legislatia romaneasca prevede ca orice produs alimentar trebuie etichetat, astfel incat consumatorul sa afle ce mananca si la ce riscuri se expune. Fornetti nu ne respecta acest drept. Sau, poate, nu sunt alimente.
fornetti
Cine cumpara Fornetti nu are nici o sansa sa afle ce mananca de fapt. Nicaieri nu este afisata compozitia produselor, iar daca incercati sa dati telefon la numerele afisate pe site nu va va raspunde nimeni. Exista si o adresa de e-mail a unui domn care se ocupa de relatia cu consumatorii, insa de un an de cand i-am scris cerandu-i informatii despre compozitia pateurilor, nu am primit nici un raspuns. O fi reteta secreta ori nu stiu nici ei ce pun in produsele pe care le vand, dar cert este ca nu respecta legislatia in vigoare.

Legea tine cu consumatorul
Potrivit Hotararii de Guvern 106/2002 privind etichetarea alimentelor, modificata si completata prin HG 511/2004, HG 1719/2004, HG 1870/2005 si HG 1357/2006 prevede ca etichetele alimentelor trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu denumirea sub care este vandut produsul si lista cuprinzand ingredientele, in cazul acestui tip de produse. Pateurile Fornetti, avand in vedere ca sunt produse ce sunt destinate consumului in mai putin de 24 de ore, nu trebuie sa aiba afisata data durabilitatii minimale, conform legislatiei in vigoare. Mai mult, legislatia europeana cere ca produsele sa aiba eticheta nutritionala din care consumatorul sa afle valoarea energetica, cantitatea de proteine, glucide, lipide si sodiu.

HG 106/2002 le explica producatorilor de alimente chiar si motivatia pentru care trebuie sa isi eticheteze marfa, chiar de la articolul 3: „Scopul etichetarii este de a da consumatorilor informatiile necesare, suficiente, verificabile si usor de comparat, astfel incat sa permita acestora sa aleaga acel produs care cores-punde exigentelor lor din punct de vedere al nevoilor si posibilitatilor lor financiare, precum si de a cunoaste eventualele riscuri la care ar putea fi supusi”.

Consumatori, neinformati

Faptul ca aceia care manageriaza franciza Fornetti nu fac efortul de a-si informa consumatorii reprezinta si o lipsa de respect. Acestia au dreptul sa afle daca ceea ce au cumparat pentru a manca are in compozitie ingrediente alergene, cata sare au produsele si cate calorii. Intr-o tara in care foarte multe persoane sufera de boli cardiace si hepatice, dar si de obezitate, iar cei mai afectati de aceasta boala sunt copiii si adolescentii, care de altfel sunt si consumatori impatimitiai acestor produse, aceste informatii pot avea o in-sem-natate deosebita. Si daca managerii, din diverse motive, nu le ofera consumatorilor aceste informatii, autoritatile ar trebui sa le dea un impuls.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *