FORT: Din cauza infrastructurii precare, consumul de carburant creste de la an la an

Masini

In Romania, consumul de carburant este printre cel mai mare din Europa, raportat la numarul de masini existent. Viteza de circulatie scade de la an la an, dar consumul de carburant creste din cauza infrastructurii rutiere deficitare, potrivit unui studiu FORT.

„Utilizatorii de infrastructurea rutiera platitori de taxe de drum ard pe „drumurile” tarii cu 30% mai mult carburant decat utilizatorii de infrastructura rutiera din UE. Statistica FORT pentru perioada 2007 – 2010 ne arata ca in pofida scaderii valorilor de trafic consumul de carburant a crescut, Romania fiind astazi pe primele locuri la consumul de carburant raportat numarului de masini, in randul tarilor cu infrastructura rutiera similara la nivelul lui 2007″, potrivit reprezentantilor FORT.

In timp ce viteza de circulatie a scazut de la an la an, consumul de carburant a crescut din cauza lipsei de intretinere si nereabilitarii corecte a infrastructurii rutiere.

Tari precum Bulgaria, Cehia, Slovenia si Ungaria au construit un numar mai mare de kilometri de autostrada in ultimii cinci ani reabilitand si infrastructura existenta si au reusit astfel sa creasca viteza medie de circulatie si sa reduca in mod direct consumul de carburanti. „Comparand Bulgaria cu tara noastra constatam ca in intervalul 2000-2010 vecinii nostri la sud de Dunare si-au redus consumul de benzina cu 0,9% in timp ce consumul de motorina a crescut cu 100%, iar Romania a avut o crestere a consumului de benzina de 8,2% respectiv la motorina de doar 54%”, se arata intr-un comunicat FORT.

Avand in vedere ca motorina consumata este barometrul modului in care evolueaza industria si agricultura intr-o tara, rezultatele sunt clare in favoarea vecinilor bulgari care au reusit si performanta de a avea in acest an 421 de km de autostrada fata de numai 333 km in cazul Romaniei.

„In concluzie, solicitam Guvernului Romaniei sa comunice public care este angajamentul ferm in ceea ce priveste infrastructura rutiera pentru urmatorii trei ani, iar in cazul nerespectarii acestui angajament dorim sa stim cine ati asuma raspunderea”, se mai arata in document.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *