Forumul european al detailistilor a pus accent pe performanta ecologica mai mult ca niciodata

Forumul european al detailistilor a pus accent pe performanta ecologica mai mult ca niciodata

Potrivit celui mai recent raport al Forumului european al detailistilor privind dezvoltarea durabila, document publicat pe site-ul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, detailistii “tin cont mai mult ca niciodata de implicatiile asupra mediului ale deciziilor lor”.

Responsabilitatea ecologica este integrata din ce in ce mai mult in logica schimburilor comerciale si contribuie la politicile UE de promovare a unui consum si a unei productii durabile.
Comisarul european pentru mediu, Janez Potočnik, a declarat ca “detailistii se afla intr-o pozitie optima pentru a sprijini utilizarea eficienta a resurselor – pot influenta performanta ecologica a lantului lor de aprovizionare si pot stimula modificarea comportamentului consumatorilor.
Angajamentele in materie de mediu pe care membrii Forumului detailistilor le-au respectat au demonstrat ce se poate face si as dori ca aceasta experienta pozitiva sa fie generalizata prin adoptarea la scara mai larga a unor astfel de bune practici in domeniul sustenabilitatii.
Sectorul comertului cu amanuntul are mult de castigat de pe urma cresterii increderii consumatorilor in credibilitatea declaratiilor si actiunilor de protectie a mediului si urez Forumului detailistilor succes in elaborarea mijloacelor care sa permita acest lucru”.
Detailistii s-au angajat sa intreprinda actiuni specifice de protectie a mediului pentru a contribui la un consum durabil si la utilizarea eficienta a resurselor. “De la crearea forumului in 2009, obiectivele si realizarile membrilor sai au fost monitorizate in fiecare an.
In ultimul raport de monitorizare sunt descrise cele 390 de angajamente de protectie a mediului asumate pana in 2010 – cu 100 mai multe fata de 2009, angajamente care se incadreaza in 3 categorii, respectiv “ce vindem”, “cum vindem” si “comunicare”. Auchan a reusit sa economiseasca aproape 10 000 de tone de ambalaje, iar Mercadona a eliminat 80 % dintre pungile de plastic de unica folosinta in 150 de magazine. Grupul Tesco din Regatul Unit a indeplinit obiectivul de a recicla in totalitate deseurile produse, iar Inditex a redus cu 42 % consumul mediu de electricitate in 840 de magazine”, se arata in comunicat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *