Fran?a vrea s? claseze ma?inile în func?ie de poluare ?i s? termine cu ma?inile diesel
Studiu: poluarea maşinilor diesel depăşeşte excesiv limita legală
Franta vrea sa claseze masinile in functie de poluare si sa termine cu masinile diesel
Franta vrea sa claseze masinile in functie de poluare si sa termine cu masinile diesel

Prim-ministrul francez, Manuel Valls, a declarat ca promovarea masinilor diesel in Franta a fost „o greseala” si ca Franta va lua masuri pentru a elimina treptat aceste masini din circulatie prin masuri de taxare in functie de poluare.

Circa 80% dintre francezi conduc o masina diesel, iar asta nu putea ramane fara urmari, conform declaratiei prim-ministrului francez, Manuel Valls, care considera ca politica dusa pana acum de statul francez, care a incurajat cumpararea de masini cu motoare diesel, a fost „o greseala”, conform Reuters. Daca vreti sa stiti cum va evolua valoarea unei masini diesel in urmatorii ani, merita sa priviti cu atentie la ceea ce se intampla in Franta, pentru ca politicile de acest gen sunt preluate foarte repede si de alte tari.

Valls a mai declarat si ca Franta va impune o acciza suplimentara pe motorina, in valoare de 2 eurocenti pe litru, aplicabila de la 1 ianuarie 2015, fapt care ar trebui, teoretic, sa aduca peste 807 milioane de euro la bugetul statului in 2015. In paralel cu scumpirea treptata a motorinei prin masuri fiscale, statul francez va incuraja clientii sa se orienteze treptat spre masinile pe baza de gaz, precum si catre autovehiculele electrice, scopul final fiind acela de a termina cu masinile diesel din Franta intr-o perioada destul de scurta de timp.

Pentru cele din urma, francezii care isi schimba masinile diesel pe una electrica vor primi un bonus generos, de 10.000 de euro, fapt care ar incuraja dramatic adoptarea masinilor electrice ca alternativa principala la cele pe motorina. Evident, aceasta va dura pana cand francezii isi vor da seama, ca si germanii, ca prea multe masini electrice pe strada dauneaza grav bugetului, pentru ca nu vor mai avea pe ce sa puna accize suplimentare…

Sa-i sune cineva pe cei de la Peugeot si sa le spuna ca hibrizii lor eco diesel omoara copacii mai abitir ca un V12 benzina aspirat. Oare chiar asa?!

Interesant este contextul in care prim-ministrul Valls face aceste declaratii: motoarele diesel, considerate pana acum ceva vreme mult mai „verzi” decat cele pe benzina, au devenit tinta preferata atat a ecologistilor, cat si a autoritatilor – de la cancer la incalzirea globala, toate relele lumii par a iesi pe teava de esapament a unei masini pe motorina. In special particulele extrem de fine emanate de aceste motoare sunt luate in vizor, dar si nerespectarea normelor in privinta noxelor, despre care am mai scris.

In loc sa insiste pe tehnologii de filtrare completa a particulelor canceroase, francezii par sa uite ca, de fapt, masinile cu motoare diesel sunt inca mai „verzi” decat cele electrice…

Mai exista si o alta explicatie posibila: adoptarea pe scara larga a masinilor diesel, in detrimentul celor pe benzina, a dus la scaderea taxelor stranse la buget, pentru ca in multe tari europene motorina este taxata mai putin decat benzina. Sub acoperirea „verde”, autoritatile cauta acum solutii sa readuca in marea masa de taxare cat mai multi clienti.
Pe scurt: daca vrei sa cumperi o masina diesel noua astazi, gandeste-te foarte bine si la valoarea de revanzare, in conditiile in care in anii urmatori taxele legate de masinile pe motorina vor creste cel mai probabil disproportionat fata de cele aplicate masinilor cu motorizari pe benzina sau gaz. Lupta abia incepe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here