Furnizorii marilor lanturi de retail au violat legile de mediu ale Chinei prin contaminarea conductelor de alimentare cu apa cu chimicale de la coloranti

Furnizorii marilor lanturi de retail au violat legile de mediu ale Chinei prin contaminarea conductelor de alimentare cu apa cu chimicale de la coloranti

Furnizorii marilor lanturi de retail Zara, H&M, Ann Taylor, Guess, Target, Disney si Uniqlo, printre altii, au violat legile de mediu ale Chinei prin contaminarea conductelor de alimentare cu apa cu chimicale de la coloranti, potrivit unui nou raport publicat de Institute of Public and Environmental Affairs, o organizatie nonprofit cu sediul in Beijing a carui fondator, Ma Jun, a castigat anul acesta Goldman Environmental Prize for Asia.

Raportul, intitulat „Curatarea Industiriei de Moda“, isi bazeaza concluziile pe 90.000 de inregistrari de pe urma controalelor de mediu realizate de agentiile guvernamentale chineze, care merg in urma pana in 2004. In luna februarie, 6.000 din aceste documente proveneau de la fabricile de textile, conform raportului.

Studiul a scos la iveala numele a 48 de branduri internationale care isi asigura bunurile de la poluatori, in speranta ca va convinge marile nume sa stabileasca niste reguli mai stricte pentru furnizori.

Cand chimicalele utilizate la colorare si imprimare sunt eliberate in conductele de apa, ele lezeaza atat oamenii, cat si animalele, cauzand moartea vietii acvatice si boli precum cancerul la oameni. Accesul la apa este limitat in China, in care o cincime din orase au alimentari cu apa neigienice si 300 de milioane de locuinte din mediul rural nu dispun de acces la apa potabila, conform ChinaDaily.

Chiar daca autoritatile chineze au reguli stricte in privinta poluarii apei, producatorii au gasit o multitudine de moduri prin care pot evita aceste oprelisti, inclusiv construirea unor tevi secrete sau eliberarea apei menajere direct in rauri. Multe fabrici din baza de date a Institutului au violat aceste standarde de mai multe ori. „Amenzile si pedepsele care se dau sunt insuficiente pentru a preveni fabricile din repetarea acestor contraventii“, scriu autorii raportului.

Membrii Institutului spera ca dezvaluirea relatiei dintre brandurile internationale si furnizorii care polueaza va fi mai eficienta. Inainte de publicarea raportului, Institutul a trimis scrisori catre directorii executivi ai 48 de companii in care ii atentioneaza asupra acestor infractiuni si a primit raspuns la 16 dintre acestea. Multe branduri internationale precum H&M, Walmart, Burberry si Adidas au inceput deja investigarea acestor situatii. Altii, precum Abercrombie & Fitch, Puma, Guess si Zara nu au raspuns inca acuzatiilor.

Strategia de numire a acestor branduri a dat roade si in trecut pentru Institut. De la infiintarea organizatiei in 2006, 50 de companii, inclusiv Nike si Walmart, au inceput sa coopereze cu ea pentru a deveni mai prietenoase cu mediul – si pentru a iesi de pe lista neagra. Saptamana trecuta, Apple si-a dat acordul ca una din fabricile sale sa fie auditate de catre Institut, care a presat compania de aproape doi ani si a eliberat multiple rapoarte legate de problemele furnizorilor sai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *