Germania, fara biocombustibili

Ministrul german al Mediului, Sigmar Gabriel, a anuntat ieri ca autoritatile de la Berlin au decis sa renunte la un plan care viza introducerea masiva a biocarburantilor, plan care este inadecvat pentru mai multe sute de mii de vehicule, transmite AFP. „Nu este vorba despre o tradare a politicii de mediu, ci despre o masura destinata sa ajute industria auto”, a declarat Sigmar Gabriel intr-un interviu acordat ARD. Proiectul, intitulat E10, preconiza ca din 2009 benzina clasica sa contina 10% etanol, in ideea redu-ce-rii emisiilor de CO2. Insa amestecul este mai coroziv decat benzina clasica, ceea ce risca sa uzeze mai rapid anumite componente ale motoarelor.

INCA NEPREGATITI. Mi-nistrul german al Mediului avertizase initial ca, in situatia in care numarul autovehiculelor care nu sunt in masura sa faca tranzitia la noul combustibil va fi mai mare de un milion de unitati, va abandona acest proiect. Ieri, Sigmar Gabriel a precizat ca peste trei milioane de autovehicule din Germania nu sunt pregatite inca pentru noul timp de combustibil, ceea ce le va forta sa treaca la un nou timp de benzina mai scumpa. „Politica noastra de mediu nu doreste sa fie responsabila pentru trimiterea a milioane de automobilisti la benzinariile Super Plus”, a declarat Sigmar Gabriel. Anuntul reprezinta o lovitura grea pentru combustibilii verzi, prezentati anterior drept solutia miraculoasa pentru incalzirea climatica, dar care sunt criticati astazi de numeroase organizatii ecologiste. Germania intentiona sa foloseasca combustibilii amestecati cu etanol pentru a atinge redu-cerile de gaze cu efect de sera fara a recurge la restrictiile propuse de UE, restrictii care ar putea afecta performantele industriei auto germane.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *